A tanulmány, amely a Nemzetközi Munkaügyi Szervezet, az UNESCO és a Global Entrepreneurship Monitor szervezeteinek nyilvános adatain alapult, megállapította, hogy az Egyesült Államokban a legjobb női vállalkozóként tevékenykedni.
Az összeállításnál három fő szempontot mértek, és ezekhez pontokat rendeltek.
A maximálisan adható száz ponthoz figyelembe vették a nők fejlődési eredményeit és a munkaerő piaci részvételüket, a pénzügyi ismereteket és a finanszírozási hozzáférést, valamint a vállalkozók támogatását is.
Az USA 70,3 pontot gyűjtött össze, amit „a nők vállalkozói aktivitásának növekedése" és a támogató feltételek, például a vállalkozásindítás megkönnyítése ösztönzött. Új-Zéland 70,2 pontot kapott az erős kormányzás és a megfelelő pénzügyi támogatások miatt.
Kanada 69 ponttal a harmadik helyet foglalja el, a helyi kulturális felfogás és a pénzügyi támogatások miatt.
Ugyanakkor a ranglista alján Algéria (39 pont), Bangaldes (35,9 pont), valamint Egyiptom (35,7 pont) szerepel, olyan tényezők miatt, mint a korlátozott oktatás és a kisvállalkozások gyenge támogatása.
A Mastercard harmadik alkalommal készítette el az éves rangsort, és a cég elmondása alapján ez jelentős hatással bír a nemek közötti egyenlőség előmozdítására, ugyanakkor még a legfejlettebb államokban is van min javítani.
A kutatásból kitűnik, hogy a nemek közötti egyenlőtlenség továbbra is fennáll az egész világon, bár különféle módon nyilvánul meg. És ez nem csupán a fejlett, vagy a fejlődő világ problémája. Még azokon a piacokon is, ahol a legígéretesebb vállalkozói feltételek vannak, a női vállalkozások nem érték el teljes potenciáljukat"
– mondta a Mastercard Ázsia és Csendes-óceáni régiójának ügyvezető alelnöke.
A jelentés 58 országot vizsgált, amelyek együttesen a világ női munkaerejének közel 80 százalékát adják.
Érdekesség, hogy a nemek közötti egyensúly Ugandában a legjobb,
ahol a vállalkozások 38,2 százalékát nők vezetik, míg az Egyesült Államokban 3,5, százalékos, Új-Zélandon pedig 31,8 százalékos ez az arány.