A szokásosnál hetekkel korábban elindult a Black Friday

Black Friday ECONOMY COMMERCE prices Consumer nwf lnw 23 November 2018, Hamburg: On the "Black Friday" discount day in a Media Markt store, customers queue up at the checkout counters. According to estimates by the Handelsverband Deutschland (HDE), the di
23 November 2018, Hamburg: On the "Black Friday" discount day in a Media Markt store, customers queue up at the checkout counters. According to estimates by the Handelsverband Deutschland (HDE), the discount battles "Black Friday" and "Cyber Monday" will spend around 2.4 billion euros on purchases in numerous special offers. Photo: Bodo Marks/dpa
Vágólapra másolva!
A hivatalos Black Friday kezdete előtt két héttel ma már több cég is elkezdte az akciókat Magyarországon. Megmutatjuk, hogy mi alapján vásárolnak a magyarok és mik lehetnek az idei év slágertermékei.
Vágólapra másolva!

A magyar internethasználók jelentős része vásárolt már akciós időszakban, jó részük online felületen is kihasználja a kedvezményeket – derül ki az Euronics felkérésére a Reacty Digital által készített, a 25-59 éves korú internethasználókra nézve reprezentatív felmérésből.

Az Euronics a kutatással a kiemelt vásárlási időszakok (például az iskolakezdés, a kuponos napok, karácsony, húsvét stb.) és a Black Friday tapasztalatait külön is vizsgálta. A kutatás rávilágított, hogy a magyarok szeretik az akciókat, de egy bizonyos mérték felett a többségük már azt gondolja, túl nagy a kedvezmény ahhoz, hogy igaz legyen.

A kérdőívet kitöltők 90 százaléka vásárolt már kiemelt kedvezményes vásárlási időszakban, 30 százalékuk évente többször is.

A válaszadók szinte mindegyike (99 százaléka) ismeri, hallott már a Black Friday jelenségről, kétharmaduk vásárolt is már legalább egyszer a novemberi akció keretében.

illusztráció Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Bodo Marks

A vásárlókat leginkább (88 százalékot) az akció mértéke befolyásolja a döntéshozatalban, de a szállítási költségek (74 százalék) és a weboldalak átláthatósága (69 százalék) is kiemelten fontos.

A MediaMarkt, amely szintén ezen a pénteken tartja a Black Friday-t, az Origo kérdéseire válaszolva elmondta, hogy idén a slágertermékek között várhatóan továbbra is szerepelni fog a nagyképernyős, nagyfelbontású okostelevízió. Itt minimum az 55 colos, de gyakran a 80-82 colos méretű televíziókat viszik.

Emellett továbbra is nagyon népszerűek a mobiltelefonok, vezeték nélküli fejhallgatók, de jelentős a kereslet a gamer kiegészítők iránt is. Ezek közé tartozik a gamer egér, a billentyűzet és a fejhallgató, A MediaMarkt webáruháza tavaly a Black Friday alatt egy átlagos hónap eladásának nyolcszorosát érte el, és idén is hasonló eredményt prognosztizálnak.