Rekordmennyiségű vásárlással ünnepeltek idén a szinglik

2016 Singles Day
Chinese students search in a mass of parcels, most of which are from Singles Day online shopping, in front of a gate of a university of China in Beijing, China, 13 November 2016. Chinese postal and courier companies handled a total of 251 million packages on Singles' Day, the world's largest online shopping day. The figure was 52 percent more than the previous year, the State Post Bureau said in a statement. The bureau forecast couriers will handle more than 1.05 billion packages from the Singles' Day on Friday to Nov. 16, up 35 percent from a year earlier. The surge in packages will weigh on the country's logistic system, especially in the first three days after the shopping spree started, the statement said. This year's shopping festival smashed lots of previous records. China's 16 major e-commerce sites recorded 177 billion yuan (about $26 billion) in sales during the 24 hours, according to data provider Syntun.
Vágólapra másolva!
Mostanra elmondható, hogy a Szinglik Napja valódi globális jelenséggé nőtte ki magát, hiszen nem csak Kínában dőltek meg rekordok, hanem Ázsia-szerte is, ráadásul Európában is egyre nagyobb sikere van az Alibaba egykori vezére, a Jack Ma, által megálmodott egynapos vásárlási őrületnek.
Vágólapra másolva!

A kínai gazdaság lassulása ellenére is rekordot döntött a Szinglik Napja, hiszen eladások tekintetében elérte a 38,3 milliárd dollárt, vagyis közel 26 százalékos növekedést produkált az előző évhez képest.

Az Alibaba kiterjesztett e-kereskedelmi hálózatán keresztül rengeteg kedvezménnyel készült, de a riválisok is sikeres napot zártak, ráadásul világszerte nőtt az egynapos esemény népszerűsége.

Az Alibaba legnagyobb belföldi ellenfele, a JD.com idén már a Szinglik Napja hivatalos kezdete előtt is ajánlott kedvezményeket és hasonlóan tett a Pinduoduo is. Az országhatárokon kívül Délkelet-Ázsiában a Lazada volt a legnagyobb játékos, a cég beszámolója szerint már az első 60 percben elérték a 3 millió rendelést az oldalukon.

illusztráció Forrás: AFP/Str

A Lazada hat ázsiai régióban üzemel: Vietnámban, Szingapúrban, Indonéziában, a Fülöp-szigetenek, Malajziában és Thaiföldön. Az Alibaba csoporthoz tartozó vállalat sikere megmutatta, hogy a Szinglik Napja már nemcsak Kínában sikeres, hanem egyre nagyobb befolyással rendelkezik Délkelet-Ázsiában is.

A régió internetes gazdasága a CNBC szerint 2025-re elérheti a 300 milliárd dollárt is, a kereskedelmi szektor pedig a jelenlegi 19 milliárd dollárról 2023-ra 53 milliárd dollárra növekszik majd, ennek a fejlődésnek pedig éppen az Alibaba lehet a legnagyobb nyertese, mivel a hozzájuk tartozó Lazada a legnépszerűbb online áruház Délkelet-Ázsiában.

Az idei Szinglik Napja legfelkapottabb termékei között szerepelt a Huawei Mate 30 Pro 5G változata, de az Apple iPhone 11 Pro és a Pro Max eladásai is jelentősek voltak. A kereskedelmi háború miatt a szakértők azt jósolták, hogy a kínai vásárlók bojkottálni fogják az amerikai márkákat, azonban erről egyáltalán nem volt szó.

illusztráció Forrás: AFP/Imaginechina/Fan jiashan

Az amerikai kereskedők adták el a második legtöbb terméket a kínai vásárlóknak, náluk leginkább az ékszerek és a ruházati cikkek mentek. Jacob Cooke, az e-kereskedelmi cégek és külföldi márkák kínai értékesítését segítő WPIC vezérigazgatója ezzel kapcsolatban megjegyezte, hogy semmi jel nem utalt arra, hogy a kereskedelmi háborúnak bármilyen negatív hatása is lett volna az amerikai márkákra.

A Nike, a J Crew, a Ciach, a Uniqlo és az Old Navy is készültek Szinglik Napjára akciókkal, de a L'Oreal és a Nestlé is remek napot zárt eladások tekintetében.

Összességében 15 márka eladásai haladták meg az 1 milliárd jüant, köztük a Huawei, az Apple, a Nike, a Xiaomi és a Uniqlo is. Kifejezetten népszerűek voltak az étrend-kiegészítők is, de a babaápolási termékek és a pelenkák iránt is nagy volt a kereslet.