Úgy tűnik, az Apple hitelkártyája jobban bízik a férfiakban, mint a nőkben

Apple Card, bankkártya
CUPERTINO, CA - MARCH 25: Jennifer Bailey, vice president of Apple Pay, speaks during an Apple product launch event at the Steve Jobs Theater at Apple Park on March 25, 2019 in Cupertino, California. Apple announced the launch of it's new video streaming service, unveiled a premium subscription tier to its News app, and announced it would release its own credit card, called Apple Card. (Photo by Michael Short/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Hivatalos vizsgálat indult a technológiai óriás által kibocsátott Apple Carddal szemben, mivel többen is azt állítják, a rendszer a hitelkeret elbírálásakor különbséget tesz a férfiak és a nők között – összegzi a Business Insider.
Vágólapra másolva!

Az Apple új hitelkártyáját szeptemberben mutatták be, és az iPhone Wallet mobilalkalmazáson keresztül működik.

Illusztráció Forrás: Getty Images/Michael Short

A webprogramozó David Heinemeier Hansson egy Twitter bejegyzésében részletezte: annak ellenére, hogy feleségével közös adóbevallást adtak be,

az Apple Card mégis húszszor nagyobb hitelkertet ajánlott neki, mint nejének.

Hansson elmondta, hogy felvette a kapcsolatot a cég ügyfélszolgálatával, ahol ragaszkodtak az algoritmus eredményéhez, ugyanakkor elmondták, lehetséges, hogy a felesége mobilján lévő alkalmazás meghibásodott.

A Twitter bejegyzést mintegy 5 ezren osztották meg a közösségi médiában, ezzel pedig sikerült felhívni olyan személyek figyelmét is, mint az Apple társalapítója,

Steve Wozniak, aki arról írt, hogy hasonlót tapasztaltak, mikor feleségével megigényelték a cég kártyáját.

A Wall Street-i hatóságok ezután hivatalos vizsgálatot indítottak a Goldman Sachs pénzintézet által felügyelt Apple Card algoritmusának ügyében.

– nyilatkozta Bloombergnek Linda Lacewell, a New York-i Pénzügyfelügyelet szóvivője.

Illusztráció Forrás: Getty Images/Michael Short

A Goldman Sachs nyilatkozatában tagadta a hátrányos megkülönböztetést.

Hansson a Twitteren kijelentette, hogy átláthatóságra és méltányosságra van szükség, és a pénzintézetnek hozzáférhető dokumentációt kell készítenie, amelyben részletezik a bevitt adatokat, valamint korrigálják a hibásan bevitt adatok.