A baba-mama termékeket árusító patinás áruházlánc több partnerével is tárgyal, hogy a brit cég márkaneve továbbra is elérhető legyen a szigetországban, ugyanakkor kapott 3,2 millió fontnyi gyorskölcsönt a részvényesektől is.
Sajnálatos, hogy fokozatosan be kell zárnunk üzleteinket. Arra összpontosítunk, hogy segítsünk az alkalmazottaknak a továbblépésben, és hogy az üzletek a lehető leghosszabb ideig folytathassák működésüket"
– nyilatkozta Zelf Hussain, a PricewaterhouseCoopers (PwC) ügyintézője.
A cég hétfőn nyújtott be kérelmét az Egyesült Királyságnak adminisztrátorok kinevezésére. Eközben folytatják a megbeszéléseket annak érdekében, hogy a csoport folyamatos kiskereskedelmi jelenléttel rendelkezzen az országban. Ennek értelmében
partnert keresnek a márka online vagy szupermarketek polcain történő értékesítéséhez.
A Mothercare júliusban közzétett eredményei szerint
bolti eladásai 23,2 százalékkal, míg online értékesítése 12,1 százalékkal csökkent Nagy-Britanniában,
ugyanez globálisan 9,4 százalékos visszaesést jelentett.
A cég elnöke, Clive Whiley elmondta, hogy a válság kezdete óta küzdenek „egzisztenciális problémákkal" a brit kiskereskedők, mivel a bérleti árak erőteljesen megugrottak az elmúlt 10 évben, az online vásárlás pedig egyre nagyobb teret nyert.
2017-ben a cég világszerte még mintegy 1.300 üzletet működtetett. Az Egyesült Királyságban a Mothercare tavaly már bezárt 55 üzletet.