A legnagyobb brit áruházláncok – a piacvezető Tesco mellett az Asda, a Sainsbury's és a Morrisons – egyre nehezebb helyzetbe kerülnek az Aldi és a Lidl térnyerése miatt, folyamatosan veszítenek eddigi piaci részesedésükből. Kénytelenek olyan kezdeményezéseket elindítani, amelyekkel megállítható ez a folyamat.
A Tesco november 8-án egy új Clubcard rendszert vezet be - tájékoztat a Reuters cikke. A mintegy 19 millió Clubcard-tulajdonos
havi 7,99 fontért (kb. 3050 forint) kiválthatja a Clubcard Plus kártyát, amellyel a vásárlói hűségpontok mellett havi két alkalommal 10 százalékos kedvezményt kapnak, ha valamely Tesco szupermarketben vásárolnak.
A havi kétszeri vásárlás felső értékhatára 200 font (mintegy 76 ezer forint) lesz. Akik ezt az összeghatárt kihasználják, havonta 40 fontot (nagyjából 15 ezer forintot) takaríthatnak meg. A kártyatulajdonosok az áruházlánc egyes sajátmárkás termékeinek árából szintén 10 százalékos engedményben részesülnek.
A Clubcard Plus tulajdonosai a Tesco szerint éves szinten összességében 400 font feletti összeget (több mint 150 ezer forint) spórolhatnak meg.
A Barclay's elemzői szerint az új vásárlói kártya elvileg sok fogyasztó számára vonzó lehet, azt azonban egyelőre lehetetlen megmondani, mennyire lesz visszatartó hatása a rendszeresen fizetendő havidíjnak.