Tőzsdére megy a legeredményesebb kínai szuperexpressz

Kínai turisták
(180211) -- BEIJING, Feb. 11, 2018 (Xinhua) -- File photo taken on Jan. 24, 2016 shows a passenger posing for a photo with a bullet train at Guangzhou South Railway Station in Guangzhou, south China's Guangdong Province. No matter what transportation tools they take, all Chinese have the only wish during the Spring Festival travel rush - returning home. The spectacular migration of population every year in China also reflects the development of the society and economy. Spring Festival, or better known as Chinese Lunar New Year, is the most important festival for all Chinese, which has a history of more than 4,000 years. It is an occasion for home returning, New Year goods preparing, celebrating, and foremost, family reunion. (Xinhua/Liang Xu) (zwx)
Vágólapra másolva!
Az idei év végégig tőzsdére vinné az állam a Peking-Sanghaj gyorsvasutat üzemeltető vállalat egy részét. A legnyereségesebb vasútvonal tőkeemeléséből pedig a kevésbé nyereséges vonalakat támogatnák a tervek szerint.
Vágólapra másolva!

A kínai állami vasúti üzemeltető csoport (China State Railway Group) ékkövének számít az 1318 kilométeren futó szuperexpressz, amely Kína két legnagyobb városát, Pekinget és Sanghajt köti össze. Az itt közlekedő vonatok sebessége eléri a 380 kilométer/órát is, ráadásul az ország legnyereségesebb vonalának számít – írja az Asia Times.

A működtető vállalat tavaly több mint 10,2 milliárd jüanos (1,5 milliárd dollár) nettó nyereséget ért el,

köszönhetően az erőteljes támogatásoknak, a versenyképes áraknak, valamint a megállóhelyek kedvező elhelyezkedésének.

A befektetők is nagyon várják a vasúti cég tőzsdei bevezetését Forrás: AFP/Xinhua News Agency/Lu Hanxin

Az üzemeltető vállalat kezdeti nyilvános részvénykibocsátása (IPO) pedig az idei év egyik legnagyobb kínai üzlete lehet. A tervek szerint a cégnek 15 százalékát dobnák tőzsdére Sanghajban az idei év végéig, és nem véletlen, hogy számos magánszemély és befektetési vállalat tűkön ülve várja, hogy lecsaphasson a lehetőségre. Tavaly egyébként a vasútvonal 190 millió utassal futott, átlagosan 80 százalékos kihasználtsági arány mellett.

Egy Pekingből Sanghajba tartó teljes, egyirányú útra a másodosztályú jegy egyébként 553 jüanba (kb. 23 ezer forint) kerül, az út pedig kicsivel több, mint négy óráig tart a nagyjából 1300 kilométeres távon.

Kína más nyereséges vasútvonalai között van még a Kantont és Sencsent összekötő járat, amely majdnem 20 milliárd jüannyi bevételt generált 2018-ban. A mostani részvénykibocsátásból befolyó tőkét az állam más, kevésbé nyereséges vonalak támogatására tervezi használni. Ez már csak azért is fontos, mert a helyi önkormányzatok sokszor igen komoly adósságoktól szenvednek, vagyis elég jól jön nekik a plusz tőke.