Nyereséges lett a Tesla, mostantól akár önfinanszírozó is lehet

Tesla
--FILE--A Tesla Model X electric car is displayed during the Shanghai Pudong International Automotive Exhibition 2018 in Shanghai, China, 28 September 2018. US electric car maker Tesla has officially opened its newly set-up charging station in Hong Kong, which is the largest of its kind in Asia, according to South China Morning Post report on Monday (15 October 2018). The two-floor car park, located at the FTLife Tower in Kowloon Bay, Hong Kong and with a total area of 4,564 square meters, is installed with 50 Tesla wall connectors, making it possible to charge at up to seven kilowatts per hour. There are 122 parking places in the charging station. The parking fee for all cars is 28 HK dollars per hour, with no fees for charging. According to the newspaper report, Tesla said that they are "proud to have Hong Kong as the site for one of the world's biggest destination charging stations, as part of our long-term commitment to Hong Kong owners." At the same time, FT Life Tower's management said it was proud to be part of Tesla's sustainability mission, saying that they are excited to be part of the network and warmly welcome Tesla owners to their facility.
Vágólapra másolva!
A befektetők nagy meglepetésére nyereséget termelt az elektromos autókat gyártó amerikai Tesla a harmadik negyedévben a rekord értékesítéseknek, a költségek csökkentésének és az új modellek gyártási menetrendjének módosításával a tőzsdezárás után közzétett gyorsjelentés tanúsága szerint.
Vágólapra másolva!

A szeptemberrel zárt három hónapban a Tesla 6,3 milliárd dollár bevételre tett szert, ami nyolc százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál.

Az amerikai számviteli szabvány (GAAP) szerint a részvényesekre jutó nettó nyereség 143 millió dollár volt, részvényenként 80 cent.

Egy évvel korábban 311 millió dollárra rúgott a profit, ami részvényenként 1,82 dollárt jelentett.

Illusztráció Forrás: AFP/NurPhoto/Manuel Romano

Az egyszeri tételek leszámításával kalkulált (non-GAAP) nyereség 342 millió dollárt tett ki az idei harmadik negyedévben, ami 34 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 516 millió dollárnál. A részvényarányos nyereség 3,02 dollárról 1,91 dollárra esett.

A 2003-ban alapított vállalat 16 százalékkal csökkentette a gyártási és nyersanyag költségeket,

javította a működési hatékonyságát, ráadásul a működési költsége most a legalacsonyabb azóta, hogy megkezdték a Model 3 gyártását 2017 júliusában.

Elemzők részvényenként 42 centes veszteségre számítottak a harmadik negyedévről.

A Tesla kilencéves tőzsdei történetében a mostani volt az ötödik nyereséges negyedév, az összes többi veszteséges volt.

Illusztráció Forrás: AFP/Sputnik/Irina Kalashnikova

A Tesla adó- és kamatfizetés, illetve értékcsökkenési leírás előtti eredménye (EBITDA) 876 millió dollárra rúgott július-szeptemberben, 136 százalékkal haladja meg az előző negyedévi 371 millió dollárt, de 7 százalékkal marad el az egy évvel ezelőtti 942 millió dollártól.

A negyedévet a Tesla 5,33 milliárd dollár likvid forrással zárta, szemben az előző negyedév végi 4,95 milliárd, illetve az egy évvel korábbi 2,96 milliárd dollárral.

A szerdai tőzsdei zárást követően közzétett eredménybeszámoló hatására a Tesla részvénye közel 21 százalékkal, 307,12 dollárra drágult az elektronikus kereskedésben. Március elseje óta először lépte át az árfolyam a 300 dolláros küszöböt.

A Tesla a harmadik negyedévben rekordszámú, 97 ezer autót szállított le megrendelőinek,

két százalékkal többet, mint az előző negyedévben. A Tesla kínálatában szereplő három modellből a két drágább típus, a Model S és a Model X értékesítése 1,4 százalékkal csökkent, a "tömegterméknek" szánt Model 3 eladásai pedig 2,6 százalékkal növekedtek.

Illusztráció Forrás: AFP/Imaginechina/Dycj

A Tesla 360-400 ezres értékesítési célt tűzött ki az idei évre, így a tervezett alsó határ eléréséhez az első kilenc hónapban kiszállított 255 ezer autót figyelembe véve a negyedik negyedévben még 105 ezer autót kell leszállítania megrendelőinek.

A most közzétett beszámolóban a Tesla menedzsmentje úgy fogalmazott, "nagyon bízik abban, hogy idén meghaladja a 360 ezret" az eladott autóinak száma.

Ráadásul a Sanghajban tervezett Gigafactory a vártnál jobb ütemben halad, tíz hónap alatt elkészült, és már készen áll az elektromos autók termelésére – itt gyártják majd a Model 3-at, 2020 nyarától pedig a Model Y-t,

ezeknek az előállítási költsége 65 százalékkal lesz kevesebb, mint az amerikai helyszínen.

Valamint a cég várhatóan jövőre bejelenti az európai óriás gyárának helyszínét, amely 2021-ben kezdheti meg működését.