Szingapúr is betiltja a cukros üdítők hirdetéseit

cukros üdítő
drlife
Vágólapra másolva!
Szingapúr betiltja bizonyos szénsavas italok és gyümölcslevek reklámjait – jelentette be a városállam Egészségügyi Minisztériuma a cukorfogyasztás megfékezésére irányuló intézkedéscsomag részeként – összegzi a Reuters.
Vágólapra másolva!

Az ázsiai városállamban a legmagasabb a cukorbetegek aránya a világon. Az intézkedés részeként – aminek további részleteit jövőre teszik közzé –

a magas cukortartalmú italok csomagolásának egészségügyi figyelmeztetéseket kell tartalmaznia.

Illusztráció Forrás: Thinkstock

Korábban már Mexikóban és Nagy-Britanniában is hasonlóan léptek fel a magas kalória- és cukorartalmú élelmiszerek és italok reklámozása ellen, különös tekintettel a tévében látott hirdetésekre, amire igen fogékonyak a gyerekek.

A korlátozás a sugárzott, nyomtatott és online hirdetéseket is érinti.

Szingapúr továbbá fontolóra veszi a cukros italgyártók és importőrök adóinak emelését is, sőt, egyes italok teljes tiltását is.

Illusztráció Forrás: Dreamstime

A minisztérium a következő hónapokban konzultál a fogyasztókkal, italgyártókkal valamint a reklámiparral az intézkedésről.

A világ legnagyobb italgyártója, a Coca-Cola Company elmondta, hogy átgondolják az országban kapható italaik receptjét a cukortartalom csökkentésének érdekében.