Vannak, akik a Thomas Cook csődje miatt még mindig külföldön ragadtak

2019.10.08. 19:01

Egy utas számolt be a BBC-nek arról, hogy mivel csak repülőjegyet foglalt a Thomas Cook utazási irodánál, nem pedig teljes utazást, ezért Tunéziában ragadt.

Julie Paige a Thomas Cook irodán keresztül vásárolt magának repülőjegyet Tunéziába, ám az október 8-ára szóló utazását törölték az iroda csődje miatt. A nő az észak-afrikai országban ragadt, mivel nem tud új jegyet foglalni magának, és a biztosítási alap nem fedezi a kárát.

IllusztrációForrás: 123rf.com

A légiközlekedési biztosítás (Atol) védelme azon ügyfelekre vonatkozik, akik teljes utazási csomagot vásároltak a csődbe ment brit utazási irodánál, azokra nem, akik csak repülőjegyet foglaltak.

Ráadásul ez a hely kívül esik a Polgári Repülési Hatóság (CAA) által szervezett kéthetes hazatelepítési mentőakció hatósugarán. A csődöt követően - folyamatos légi híddal - több mint 130 ezer brit turistát menekítettek haza.

A CAA által szervezett utolsó repülő, ami a bajba jutott üdülőket szállította hétfőn landolt a szigetországban. Azok, akik lemaradtak ezekről a járatokról saját költségen utazhatnak csak haza, és amennyiben az Atol biztosítási rendszer alá tartoznak, utólagosan megtérítik nekik ezt az összeget.

IllusztrációForrás: Michelle Jubb/Facebook

A hatóság elmondta, hogy a járatokra azok is jelentkezhettek, akiknek később ért volna véget a pihenése, de előnyben részesítették azokat, akiknek már lejárt a nyaralási ideje.

Újságírói kérdésre a CAA kifejtette, hogy nagyon kevés ember rekedt kívül a hazaszállítási lehetőségeken. Ilyen esetekben az utasoknak utasbiztosításukhoz, bankjukhoz vagy a külképviseletekhez kell fordulniuk.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK