Idehaza nagyot ment a palackozott italok gyártása

műanyag palackok
A person carries a six-pack of plastic mineral water bottles, 01 October 2003 in a supermarket in Dresden. Germans who buy drinks in throwaway cans or bottles can now get their compulsory deposit back anywhere, under a law that took effect 01 October 2003 designed to simplify a controversial recycling system. Since the start of the year, deposits of 25 to 50 cents have been put on canned beer, non-alcoholic fizzy drinks and mineral water. Until now, the only way to get back the money has been to return the can or bottle to the shop where it was bought, providing proof of purchase. AFP PHOTO DDP/NORBERT MILLAUER GERMANY OUT
Vágólapra másolva!
Az ásványvizek eladása értékben, a szénsavas üdítőké volumenben is nőtt tavaly, ami nagyban hozzájárulhatott az ágazati szinten összesített árbevétel és profit kiugró bővüléséhez, számol be arról a Világgazdaság.
Vágólapra másolva!

Volumenében stagnált, értékben éves alapon 7 százalékkal növekedett 2018 július és 2019 június között az ásványvíz hazai kiskereskedelmi forgalma, ezzel a piac mérete meghaladta a 76 milliárd forintot – közölte a lappal a Nielsen.

A vizsgált időszakban meglehetősen koncentrált volt az üzletméret szerinti értékesítés: 71 százalékos részarányt értek el a 400 négyzetméteresnél nagyobb egységek, ezen belül

az eladások csaknem fele a diszkontokat és a szupermarketeket magában foglaló 401-2500 négyzetméteres egységek kategóriájához kötődött.

A saját márkás ásványvizek rovására 8 százalékponttal erősödtek a gyártói termékek, amelyek piaci részesedése már eléri a 71 százalékot.

A legtöbbet szénsavmentes ásványvízre költött a lakosság, e termékek értékben a forgalom több mint felét tették ki.

A második helyen a szénsavas vizek végeztek csaknem 40 százalékos részedéssel, a sort pedig az enyhén szénsavasak zárták.

Illusztráció Forrás: AFP/Norbert Millauer

Más megközelítésben:

a natúr, azaz az ízesítés nélküli változatok adják a piac bő négyötödét.

Az ízesítettek közül a citromos a legelterjedtebb, amely százból átlagosan háromszor kerül a kosárba.
Az élelmiszer-kiskereskedelmen belül az egyik legnagyobb forgalmú kategória a szénsavas üdítőitaloké, amely

tavaly július és ez év júniusa között volumenben 3, értékben 11 százalékkal növekedve 82 milliárd forint fölé kúszott.

Az ásványvíznél megfigyelt folyamatok játszódtak le ebben az árucsoportban is: az értékesítés több mint fele a 400 négyzetméteresnél nagyobb boltoké, a 401 és 2500 négyzetméter közöttiek kasszáiba pedig ötödével több pénz folyt be, mint egy évvel korábban. Markánsan, 13 százalékponttal erősödtek a gyártói termékek, már csupán minden tizedik megvásárolt üdítő saját márkás. Hasonlók az arányok a csomagolás terén is: az alumíniumdobozok részaránya mindössze 9 százalék, a többi műanyag flakon. Az eladott üdítőitalokból 68 százalék tartalmaz cukrot, de 18 százalékponttal növekedtek a cukormentes változatok eladásai.