Az amerikaiak majdnem öt órát e-maileznek naponta

kültéri iroda outdoor office természet, parkok laptop dolgozó ember munka
Woman using laptop in hotel courtyard
Vágólapra másolva!
Az Adobe szoftvercég több mint ezer amerikai munkavállalót vizsgált meg éves e-mail használatáról, amiből kitűnik, hogy az emberek átlagosan napi 5 órát töltenek elektronikus leveleik ellenőrzésével – összegzi a CNBC.
Vágólapra másolva!

A válaszadók átlag 209 percet töltöttek munkahelyi, míg 143 percet személyes e-mail fiókjuk ellenőrzésével, összesen 352 percet vagyis majdnem hat órát.

Illusztráció 123RF

Az e-mail továbbra is a leggyakoribb módja, ha valaki a munkatársaitól akar gyorsan kérdezni (39 százalék), a projektek helyzetjelentéseinél is gyakori (57 százalék), vagy a visszajelzésekhez is ezt használják (47 százalék) – összegezte Bruce Swann, az Adobe Campaign termékcsoport-marketing menedzsere.

– nyilatkozta Swann.

2016-ban, amikor az Adobe megkezdte a felmérést, az e-mailekre fordított idő átlagosan 465 perc volt, ugyanakkor 2017-re csökkent ez a szám 352 percre, míg 2018-ban már 360 perc volt.

Illusztráció Forrás: BSIP/VILLAREAL / BSIP/Villareal

„Ugyan az e-mailekre fordított átlagos idő csökkent az elmúlt három évben, fontos megjegyezni, hogy a gyakoriság továbbra is jelentős" – mondta Sarah Kennedy, az Adobe marketing alelnöke.

A válaszadók mindössze 46 százaléka képes törölni a beérkező leveleket.

Az Adobe kutatásából kitűnik, hogy az amerikai tévé nézés közben, étkezéskor, sőt még a fürdőszobában is ellenőrzik e-mail fiókjukat, ugyanakkor egyre többen döntenek úgy, hogy csökkentik a munkahelyi e-mailek olvasására szánt időt munkaidőn kívül.

Illusztráció Forrás: PhotoAlto/Sigrid Olsson / Altopress/Sigrid Olsson

A megkérdezettek csaknem fele (48 százalék) a munkahelyi leveleket addig nem olvassa el, amíg el nem kezd dolgozni.

A millenniumi generáció tagjai ráadásul átlag feletti arányban ellenőrzik a személyes és a munkahelyi e-mail fiókjaikat, míg a baby boomer generáció tagjai egyáltalán nem nézik meg elektromos postaládájukat nyaralásuk során – szemben a fiatalabb generációkkal, ahol minden negyedik munkavállaló nyaralása alatt naponta többször is ellenőrzi a céges levelezést.