A légügyi hatóság továbbra is földön tartja a Boeing 737 Max gépeket

aviation accident Horizontal
Boeing 737 MAX - Képünk illusztráció
Vágólapra másolva!
A Boeing vállalatnak még számos dolgot kell végrehajtania, mielőtt a 737 Max típusú repülőgépek visszatérhetnek a forgalomba, ideértve a szoftverfrissítés előzetes verziójának benyújtását a Szövetségi Repülési Igazgatóságnak – írja a Reuters.
Vágólapra másolva!

Steve Dickson, a Szövetségi Repülési Igazgatóság (FAA) vezetője elmondta, hogy találkozott a Boeing vezetőivel és egy szimulátorban kipróbálták a szoftvert.

A jövő héten pedig mintegy 50 repülésbiztonsági biztossal egyeztet Montreálban,

hogy megvitassák a repülőgépek állapotát, amelyek március óta nem repülhetnek a fél éven belül történt két katasztrófa miatt.

Illusztráció Forrás: AFP/Jason Redmond

A hivatal hónapok óta vizsgálja a Boeing által javasolt szoftver- és képzési változtatásokat, és még nem biztos, mikor engedélyezik a tesztrepülést a cégnek.

– nyilatkozta Dickson és hozzátette, hogy a Boeing kommunikációjával elégedett, miután az FAA világos célokat adott meg a társaságnak.

Több kormánytisztviselő is azt hangsúlyozta, hogy október közepéig nem valószínű, hogy a Boeing gépek repülhetnek.

Illusztráció Forrás: Wikimedia

Dickson elmondta, hogy rendkívül részletesen és egészében vizsgálják meg a gép dokumentációját.
A Boeing többször kijelentette, hogy reméli, a negyedik negyedév elején ismét a levegőbe emelkedhetnek a 737 Max gépek.

Az FAA-nak még látnia kell a Boeing „végleges rendszerleírását

– egy „500 oldalas dokumentumot, ami tartalmazza a repülésirányító rendszer architektúráját és az elvégzett változtatásokat". Miután elkészült a rendszerleírás, az FAA együttműködik a Boeinggel egy „integrált rendszerbiztonsági elemzés" kidolgozásában, amely néhány napot vesz igénybe, és ezután következhet a kísérleti terhelés szakasza.