Több milliárd forintból épül meg a régen várt elkerülő út folytatása

Okos út, aszfalt, autóút
Autóút
Vágólapra másolva!
Megépül 8,5 milliárd forintból, 4 és fél kilométeren, kétszer egysávos útszakaszként a 31-es és a 32-es főutak között, a Jászberényt elkerülő út harmadik üteme - jelentette be az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára Jászberényben.
Vágólapra másolva!

Mosóczi László elmondta: amint a közbeszerzés lezajlik, és az ajánlatokat kiértékelik, a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. a lehető legrövidebb időn belül megköti a szerződést a kivitelezővel, hogy a munka minél hamarabb megkezdődhessen. Ennek reális ideje tavasszal lesz.

- tette hozzá.

Szólt arról, hogy a helyközi közúti közlekedést biztosító hazai közúthálózat csaknem 32 ezer kilométer, ennek fejlesztéséért, üzemeltetéséért felelős a magyar kormány. Mintegy 31 ezer kilométert üzemeltet a Magyar Közút Nonprofit Zrt., a maradék ezer kilométert a koncessziós társaságok.

Képünk illusztráció! Forrás: shutterstock / Készítette: josefkubes

Hozzátette, hogy 2010 óta eddig 5500 kilométer út újult meg.

A kormány Útprogramjának egyik célja, hogy a megyei jogú városokat, megyeszékhelyeket, nagyobb ipari parkokat bekössék a gyorsforgalmi úthálózatba,

továbbá, hogy az országhatárok irányába tartó autóutak, autópályák érjék el az országhatárokat 2023-ig, ehhez a szomszédos ország fogadókészsége is szükséges - ismertette.

Cél az is, 2023-2024-re minden magyar településről harminc percen belül elérhető legyen egy gyorsforgalmi útszakasz.

Az Útprogram 2024-ig tervezett összege jelenleg 3200 milliárd forint. Az előkészítés, tervezés alatt álló útszakaszok - amelyek kivitelezéséről még nem döntött a kormány - forrásai még nincsenek benne a programban- fűzte hozzá. A 3200 milliárd forintból már 1800 milliárd forintot a hazai költségvetés biztosít, ez a részarány egyre nő - számolt be.

Várhatóan a következő, 2021-től 2027-ig tartó programozási ciklusban már csak 200-300 milliárd forint fordítható európai uniós forrásokból útépítésekre, ezek is csak a transzeurópai közlekedési hálózat magyarországi szakaszaira.

Az államtitkár megemlítette, hogy az Útprogram mellett fokozott figyelmet szentelnek az utak felújítására is. A Komplex útfelújítási program, a Terület-és településfejlesztési operatív program (TOP) és a Magyar falu program keretén belül is biztosítottak források utak felújítására. Mosóczi László kitért arra is, hogy jelenleg folyamatban van, és a tervek szerint 2020 december végén fejeződik be a Rákos-Hatvan vasútvonal felújítása. 2021-tól szeretné a MÁV a Budapest és Jászberény közötti átszállásmentes közlekedést is biztosítani.