Szeptember közepével leállt a MoviePass

mozi, mozizás, illusztráció
Vágólapra másolva!
Szeptember 14-el leáll a MoviePass, ami havi előfizetésért cserébe lehetővé tette az előfizetők korlátlan mozizását. A több mint két éves működés alatt a cég rendkívül népszerűségnek örvendett, ám idővel számos probléma merült fel, így például nagyon drága volt a fenntartása – összegzi a The Verge.
Vágólapra másolva!

A szolgáltatás ideiglenesen már júliusban felfüggesztették, és számos alkalmazottat, többek között a mozik partneri kapcsolatáért felelős csapatot is elbocsátották. Aztán augusztusban kiderült, hogy több ezer felhasználó bankkártya adatait egy egyszerű szöveges formátumban rögzítették az online felületükön.

Illusztráció Forrás: Shutterstock

– olvasható a nyilatkozatban.

A társaság állítja, továbbra is befektetőket keres, de nem tudja megjósolni, hogy a szolgáltatás folytatódni fog-e a jövőben. Továbbá a nyilatkozatban kitértek arra, hogy új, stratégiai felülvizsgálati bizottság elemzi, áttekinti és feltárja az összes stratégiai és pénzügyi alternatívát a cég megmentésének érdekében.

Ez magában foglalja a teljes vagy részleges eladását – például a filmes szolgáltatást nyújtó Moviefone-t és a társaság termelési részlegét, a MoviePass Films-et.

A céget bár 2011 óta létezik, 2017 augusztusában kapott nagyobb figyelmet, miután előfizetői szolgáltatását 9,99 dollárra (3 ezer forint) csökkentette. Az ötlet Netflix egykori ügyvezető igazgatójától, Mitch Lowe-tól származott, aki 2016-ban csatlakozott a céghez. Az előfizetés értelmében havonta szinte korlátlan mennyiségű filmet lehetett megtekinteni a mozikban – naponta maximum egy filmet.

Pár hónapon belül már milliós előfizetői számmal rendelkezett a MoviePass.

Illusztráció Forrás: Shutterstock

Azonban a cég üzleti modellje tele volt hiányosságokkal, ugyanis az előfizetők minden mozilátogatósáért teljes díjat fizetett, és ugyan

70 millió dollár kockázati tőkét gyűjtött össze, ez sem volt elég, hogy fedezze a cég működését.

Bár a cégnek sikerült partneri kapcsolatot kialakítani több kisebb filmszínházzal és marketing-megállapodásokat kötött a hollywoodi produkciós társaságokkal az új filmek népszerűsítése érdekében, de nem tudott jövedelmező partnerséget kialakítani az olyan nagyobb mozi hálózatokkal, mint az AMC, a Regal és a Cinemark.

Ráadásul az AMC az ötlet nyomán saját előfizetői szolgáltatást is indított, amit számos mozi követett.

A robbanásszerű növekedés után azonban a MoviePass tőkéje elfogyott, és elkezdte redukálni a költségeket, például csökkentette a havonta megtekinthető filmek számát, valamint korlátozta a nagyvárosokban található mozik használatát. A helyzetet tovább súlyosbította, hogy elpártoltak az előfizetők, mivel a hiányos ügyfélszolgálat, az állandó műszaki problémák, és a visszatérítések elmaradása miatt.