A szolgáltatás ideiglenesen már júliusban felfüggesztették, és számos alkalmazottat, többek között a mozik partneri kapcsolatáért felelős csapatot is elbocsátották. Aztán augusztusban kiderült, hogy több ezer felhasználó bankkártya adatait egy egyszerű szöveges formátumban rögzítették az online felületükön.
2019 szeptember 13-án a MoviePass értesítette előfizetőit, hogy 2019. szeptember 14-én megszakítja a MoviePass szolgáltatást minden előfizetője számára, mivel a feltőkésítésére tett erőfeszítések nem voltak sikeresek"
– olvasható a nyilatkozatban.
A társaság állítja, továbbra is befektetőket keres, de nem tudja megjósolni, hogy a szolgáltatás folytatódni fog-e a jövőben. Továbbá a nyilatkozatban kitértek arra, hogy új, stratégiai felülvizsgálati bizottság elemzi, áttekinti és feltárja az összes stratégiai és pénzügyi alternatívát a cég megmentésének érdekében.
Ez magában foglalja a teljes vagy részleges eladását – például a filmes szolgáltatást nyújtó Moviefone-t és a társaság termelési részlegét, a MoviePass Films-et.
A céget bár 2011 óta létezik, 2017 augusztusában kapott nagyobb figyelmet, miután előfizetői szolgáltatását 9,99 dollárra (3 ezer forint) csökkentette. Az ötlet Netflix egykori ügyvezető igazgatójától, Mitch Lowe-tól származott, aki 2016-ban csatlakozott a céghez. Az előfizetés értelmében havonta szinte korlátlan mennyiségű filmet lehetett megtekinteni a mozikban – naponta maximum egy filmet.
Pár hónapon belül már milliós előfizetői számmal rendelkezett a MoviePass.
Azonban a cég üzleti modellje tele volt hiányosságokkal, ugyanis az előfizetők minden mozilátogatósáért teljes díjat fizetett, és ugyan
70 millió dollár kockázati tőkét gyűjtött össze, ez sem volt elég, hogy fedezze a cég működését.
Bár a cégnek sikerült partneri kapcsolatot kialakítani több kisebb filmszínházzal és marketing-megállapodásokat kötött a hollywoodi produkciós társaságokkal az új filmek népszerűsítése érdekében, de nem tudott jövedelmező partnerséget kialakítani az olyan nagyobb mozi hálózatokkal, mint az AMC, a Regal és a Cinemark.
Ráadásul az AMC az ötlet nyomán saját előfizetői szolgáltatást is indított, amit számos mozi követett.
A robbanásszerű növekedés után azonban a MoviePass tőkéje elfogyott, és elkezdte redukálni a költségeket, például csökkentette a havonta megtekinthető filmek számát, valamint korlátozta a nagyvárosokban található mozik használatát. A helyzetet tovább súlyosbította, hogy elpártoltak az előfizetők, mivel a hiányos ügyfélszolgálat, az állandó műszaki problémák, és a visszatérítések elmaradása miatt.