Magyar alkalmazás segíti az önkormányzatok munkáját

Vágólapra másolva!
Világszerte évről évre nő az okos városok és települések száma, ezzel egyidőben Magyarországon is terjednek azok az informatikai fejlesztések, amelyek ebbe az irányba mutatnak. Budapest II., VII., VIII. és XXIII. kerületei, valamint több vidéki település is letette a voksát lakosaik kényelmének, biztonságának növelése mellett, ehhez ad támogatást a HelpyNet rendszere. A HelpyNet egy olyan magyar alkalmazás, ami a hazai önkormányzatok igényeire szabva lehetővé teszi a lakosoknak a kényelmesebb ügyintézést, illetve bajba jutásnál a gyors segítségkérést, segítségnyújtást.
Vágólapra másolva!

A HelpyNet rendszer egy mobilapplikáción keresztül összeköti a település lakosait a háttérben működő szervezetekkel (pl. közműszolgáltatók), illetve riasztás vagy bejelentés esetén azonnali segítséget nyújthat 0-24 órában.

A HelpyNet városüzemeltetési modulját országszerte közel 20 önkormányzat működteti, jelenleg összesen 14 ezer regisztrált felhasználóval.

„Budapest VII. kerülete belvárosi elhelyezkedéséből adódóan rendkívül nagy átmenő forgalmat bonyolít, emellett a legsűrűbben lakott városrész a fővárosban. Erzsébetváros továbbá az egyik legkedveltebb úti cél a turisták körében, becslések szerint 2018-ban 1,5 millió vendégéjszakát töltöttek el itt az ide látogatók. Éppen ezért 2010-ben Erzsébetváros Önkormányzata célul tűzte ki a közbiztonságának javítását, így a 2011-ben létrehozott Erzsébet Terv fejlesztési program egyik fontos elemévé is vált, nyilatkozta Vattamány Zsolt polgármester.

A polgármester elmondta, hogy egy mobiltelefonon elérhető ingyenes segélyhívó rendszer bevezetése mellett döntöttek, így esett a választás a HelpyNetre. Az ingyenes segélyhívórendszer célcsoportja elsősorban azok az idősek, akik leginkább külső segítségre szorulhatnak, de természetesen a fiatalabb korosztály is hasznát veheti.

Forrás: Origo

A II. kerületben az ott élők biztonságának növelése mellett városrendészeti és közterületi ellenőrzésekre, az itt történt események nyilvántartására is használják a HelpyNetet, és nem utolsó sorban a lakossági igényekre, bejelentésekre való reagálási idő is rövidül.

Vincek Tibor, a II. kerület Városüzemeltetési Igazgatóságának osztályvezetője úgy véli, hogy már az indításnál is hatékony volt a HelpyNet, de igazán akkor válik sikeressé, ha elérik a fejlesztések azon szintjét, amikor minden felhasználó rutinból tudja majd kezelni.

Választásuk azért esett erre a rendszerre, mert az eredeti alkalmazáshoz képest ez volt szabadon alakítható, és a cég az önkormányzat minden új igényét is be tudja illeszteni a modulba.

A HelpyNet 0-24 órában elérhető, bajba jutásnál, segítségkérésnél jelenleg három nyelven használható (magyar, angol, német), a bejelentéskor az applikációban kiválasztott nyelven kap választ a bejelentő. Az önkormányzatokhoz minden esetben magyar nyelven jut el a hívás, értesítés, a hivatalhoz érkezést követően azonnal továbbítódik az illetékes hatósághoz, szervezethez.