A brit pilóták egyesülete, a Balpa képviseli a BA pilótáinak többségét, akik szinte teljes többséggel döntöttek a sztrájk mellett. Éjféltől 48 órás munkabeszüntetésbe kezdtek, miután hosszú ideje húzódó bértárgyalásaik holtpontra jutottak a légitársaságokkal. Ez a legérzékenyebben az egyik legnagyobb európai légiközlekedési vállalatot, a British Airwayst (BA) érinti.
A BA weboldalán közleményben adott tájékoztatást arról, hogy a kétnapos sztrájk miatt, járatait "közel 100 százalékban" törölni kényszerül. Egyúttal azt közölték, hónapok óta próbáltak megoldást találni a béremelési kérdésekre, ám ez sikertelennek bizonyult. A sztrájk miatt pedig elnézést kérnek az utazóktól.
Ugyanakkor mind a Balpa, mind a BA kifejezte szándékát a tárgyalások rövid időn belüli folytatását illetően. A pilóták érdekképviselete azonban azt is közölte, további hasonló akcióra készülnek szeptember 27-re.
A brit lapok azt közölték, a BA több mint 800 járatot üzemeltet naponta, ezek többségét törölte a légitársaság.
Az előzetes becslések szerint ez naponta 145 ezer utast érint.
A járattörléssel érintettek visszaigényelhetik a viteldíjat vagy átfoglalhatnak más dátumra, esetleg másik légitársaságra. A BA azt közölte, a normál közlekedésben most beállt fennakadások valószínűleg nem szűnnek meg azonnal a sztrájk lezárultával.
A törlések érintik a cég Londonból Budapestre és Budapestről Londonba tartó járatait is, összesen több mint egy tucatot.
A BA honlapján legkorábban szeptember 11-re lehet jegyet vásárolni a két város közötti járataikra.
Ahogy az Origo megírta, a cég és a pilóták közötti bérhuzavona régóta tart. A vállalat ajánlatát nyáron a pilóták visszautasították, a már korábban - akkor még augusztusra - bejelentett sztrájkot a cég bíróságon megtámadta, ám beadványát elutasították.
A pilóták keveslik a cég 11,5 százalékos, három év alatt megvalósított béremelési ajánlatát, mondván, hogy a vállalat eredményei magasabb mértékű emelést is lehetővé tennének.
Mint képviselőik elmondták: igaz, hogy a vállalat hírnevét és pénzügyi helyzetét az elmúlt években sok minden megtépázta - többek között adatszivárgási botrány -, de a cég túljutott a nehézségeken, és 2018-ban anyavállalata már 2,9 milliárd eurós adózás előtti nyereségről jelentett. Ebbe pedig szerintük bőven bele kellene férnie a nagyobb mértékű emelésnek is.