Nagyot kaszál a Lego a szuperhősmánián

népszerű márkák galéria, lego
--FILE--View of a Lego store in Shanghai, China, 2 November 2017. Lego A/S, Europe's biggest toymaker, said it won its first copyright court case in China. The China Shantou Intermediate People's Court has ruled that products under the name Bela, sold by two Chinese companies, infringed upon Lego's copyrights, the building block maker said in a statement Thursday. The ruling was made in September, but the appeal window only ended last month, Lego said. The Danish company, which has doubled in size over the past five years, is known for its aggressive use of courts to protects its multi-colored building blocks. In July, the Beijing Higher Court passed a ruling that recognizes the Lego logo and the name in Chinese as 'well-known' trademarks in China.
Vágólapra másolva!
A Lego első féléves eladásai növekedést mutatnak, ez pedig részben a Bosszúállók: Végjáték című film sikerének is köszönhető, amelynek nyomán rengetegen keresték a Lego szuperhősös figuráit.
Vágólapra másolva!

A Lego jelentése szerint január és június között 4 százalékkal, 2,2 milliárd dollárra nőttek az eladások az előző év azonos időszakához képest. Niels Christiansen, a vállalat új vezérigazgatója kiemelte, hogy a 4 százalékos növekedéssel a Lego elérte a kitűzött célokat.

Christiansen hozzátette, hogy a Lego bővülni tudott legfontosabb piacain, Kínában például ez két számjegyű volt.

A cég nyeresége viszont összességében 16 százalékot zuhant a Lego új befektetései miatt. Christiansen ezzel kapcsolatban megjegyezte, hogy a vállalat rohamosan áll át az e-kereskedelemre, és különleges vásárlói élményt akarnak biztosítani az ügyfeleknek. Hozzátette, hogy egy ilyen átállás persze nagyon költséges.

illusztráció Forrás: AFP/Imaginechina/Yang Jin

Az eladások növekedést a Marvel Bosszúállók franchise-ban szereplő szuperhősökről mintázott karakterek is segítették, valamint a Star Wars is jól teljesített, bár itt főleg a régebbi, klasszikus karakterek mentek jól.

A Lego az online átállás ellenére tovább növeli fizikai jelenlétét is Kínában, ahol újabb 35 üzletet nyitnak az év végéig, ezzel pedig globálisan megközelítik a 600 boltot.

Christiansen a kínai terjeszkedésről azt mondta, hogy az ázsiai országban továbbra is szükség van a brand építésére, ám ezt részben a hagyományos modellel szeretnék elérni.