Ted Sarandos, a Netflix tartalomigazgatója még 2016-ban beszélt arról, hogy a nézők egyre kevésbé követik az olyan sorozatokat a televízióban, amelyek részei hetente jelennek meg. A legtöbben inkább rögzítik a részeket, majd egyben megnézik az összeset, amikor idejük engedi.
Éppen ezért vezette be a Netflix azt a modellt, hogy nem hetente jelennek meg az új részek a sorozataikból, hanem azonnal nyilvánossá teszik az összes részét a legújabb évadnak.
Ennek nagy előnye, hogy az előfizető maga oszthatja be, hogy mikor szeretné megnézni a tartalmakat és ha kívánja és ideje engedi, akár még a premier napján végezhet a teljes évaddal.
A tartalmakban gazdag Netflix meg is engedheti magának ezt a modellt, hiszen az elmúlt években rengeteg pénzt fordítottak saját készítésű műsoraikra, így mindig akad olyan film, sorozat vagy dokumentumfilm, amit meg lehet nézni.
Ezzel szemben a Disney új platformja amellett, hogy a gyermekek számára rengeteg klasszikus mesét kínál, nem igazán hemzseg a felnőttek számára is érdekes tartalmaktól.
A legnagyobb húzónév a megjelenéskor a The Mandalorian névre keresztelt Star Wars sorozat lesz, de azt ha egyben hozná ki a cég, másnapra már mindenki megnézné.
A Disney viszont közölte, hogy visszaállnak a klasszikus rendszerre és az új sorozatepizódokat hetente fogják megjelentetni a streaming platformjukon. Ez több szempontból is logikus döntés, viszont nem túl felhasználóbarát, és szembe megy a jelenlegi fogyasztói trendekkel is.
Feltehetően a Disney ezzel szeretné megakadályozni, hogy az esetleges egy hetes ingyenes próbaidőszakkal a felhasználók mondjuk a teljes Star Wars sorozatot végignézzék, majd mivel nem lesz annyi tartalom, hogy megérje előfizetni a szolgáltatásra, egyszerűen szerződni sem fognak.
Ezzel viszont fennál a veszélye annak, hogy ahelyett, hogy több hónapnyi előfizetést vennének egy sorozat miatt, a felhasználók inkább hetente illegálisan letöltik a részeket valamelyik torrent oldalról, vagy csak azután veszik meg az előfizetést, hogy már a teljes sorozat elérhető a Disney streaming portálján. Nem véletlen, hogy a Netflix vezeti a streaming versenyt, ebben pedig jócskán közrejátszik az is, ahogyan a sorozataikat bemutatják a nagyközönségnek.
A Disney megpróbálja túszul ejteni az előfizetőket a heti formátummal.
Egy hatrészes sorozat esetében - amilyen a Marvel Loki című alkotása lesz - például már kéthavi előfizetést kell kifizetnie annak, aki legális úton akarja megtekinteni. A két streaming szolgáltató, a Disney és a Netflix tehát nemcsak a tartalmakban különböznek majd egymástól jelentősen, hanem abban is, hogy az ügyfeleknek hogyan adagolják a sorozatokat és a filmeket.