Elsőként az oroszok indítanak kártérítési pert a Boeing ellen

Boeing 737 max
Boeing 737 MAX
Vágólapra másolva!
Egy orosz repülőgép-lízingtársaság benyújtotta az első amerikai pert a Boeing 737 Max repülőgépek megrendelésének visszavonásával kapcsolatban. Az Avia Capital Services (ACS), az állami tulajdonban lévő Rostec orosz konglomerátum leányvállalata indította a pert, azt állítva, hogy a Boeing "szándékosan" nem hozta nyilvánosságra ügyfelei számára a Max repülőgépek légi alkalmasságára vonatkozó információkat.
Vágólapra másolva!

Az ACS azzal vádolja Boeinget, hogy gondatlan volt a hibás repülőgép eladásakor. Az ACS összesen 115 millió dollárt igényel, ebből 35 millió dollár a 35 megrendelt repülőgép előlege, a többi a veszteség és a kamatok, az illinoisi Cook megye körzeti bíróságához benyújtott kereset szerint.

A Boeing 737 Max gépei határozatlan ideig nem szállhatnak fel, miután két légi katasztrófában összesen 346 ember halt meg,

az egyik az indonéz Lion Air, a másik pedig az Ethiopian Airlines légitársaság járata volt.

A Boeing kifejlesztett egy szoftverfrissítést a 737 Max-ra, miután a repüléskezelő rendszerrel kapcsolatos problémákat összefüggésbe hozták a balesetekkel.

A repülőgéptípust - a társaság leginkább keresett modelljét - azonban a szabályozó hatóságok még mindig nem engedik felszállni.

A Boeing 2,9 milliárd dolláros veszteséget jelentett az idei második negyedévben, ez a legnagyobb veszteség, amit a 737-es Max válság okozott. Emellett a cég egy 4,9 milliárd dolláros kompenzációs keretet különített el, amely a megrendelőikkel folytatott kártalanítási tárgyalások fedezetéül szolgál.

Jelenleg nem repülhet a Boeing legkeresettebb modellje, a 737 Max Forrás: Wikimedia

A CBS News korábbi tudósítása szerint, ha a 737 Max nem térhet vissza a légtérbe az idei év végéig, az arra késztetheti a Boeinget, hogy tovább lassítsa vagy akár le is állítsa a termelést.

Az ország legnagyobb exportőreként ezen lépése begyűrűzhet az Egyesült Államok gazdaságába is.

Dennis Muilenburg vezérigazgató azonban felvetette annak a lehetőségét, hogy októberre újból jóváhagyhatják a Max utasszállítását. "A mi feladatunk, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy biztonságban vannak-e a gépek, tanultunk ebből a két balesetből" - mondta. Májusban Muilenburg úgy nyilatkozott, hogy "Tudjuk, hogy időbe telik, amíg visszaszerezzük a közvélemény bizalmát. Az első lépés az, hogy a Max ismét felszállhasson és biztonságosan repüljön".

A Boeing egyre növekvő számú peres eljárással néz szembe az Egyesült Államokban.

A legutóbbi kereset júliusban annak az Antoine Lewis kapitánynak a családja nyújtott be, aki az etióp légitársaság 302-es járatának balesete során hunyt el. Felszólították az American Airlines, Southwest Airlines és United Airlines légitársaságokat, hogy vegyék ki flottájukból a 737 Max-et.

Forrás: CBSnews.com