A Tesco tiltólistára tehet termékeket, mutatjuk, miért

Horizontal
A man carries his shopping after visiting a Tesco store in south London, on October 2, 2013. Britain's biggest retailer Tesco agreed a major deal on Wednesday to create a retail giant in China, as it seeks to offset "challenging" trading conditions in Europe which hit profits hard. AFP PHOTO / CARL COURT (Photo by CARL COURT / AFP)
Vágólapra másolva!
A brit kiskereskedelmi áruházlánc ezentúl nem ad el olyan terméket, aminek csomagjához túlságosan sok műanyagot használtak fel – írja az Independent.
Vágólapra másolva!

A brit Tesco bejelentette „Eltávolítás, csökkentés, újrafelhasználás és újrahasznosítás" tervének második szakaszát, aminek célja a nehezen újrahasznosítható anyagok száműzése a termékcsomagolásokból.

A vállalás alapján, a cég mintegy 4 ezer tonna olyan anyagot távolít el saját márkás termékeiből év végéig, amit nehéz lenne újrahasznosítani.

Ezt a törekvését szeretné kiterjeszteni további beszállítóihoz köthető más márkákra is.

Illusztráció Forrás: AFP/Carl Court

A vállalat most azt közölte, hogy felmérik az összes forgalmazott termékük csomagolását, és ha valamelyiket indokolatlannak vagy az újrahasznosítás szempontjából nem megfelelőnek tartják,

a Tesco fenntartja a jogot, hogy elutasítsa a termék értékesítését, márkától és gyártótól függetlenül.

"A következő évtől a csomagolás alapján is döntünk arról, hogy értékesítünk egy terméket" – összegezte Dave Lewis, a Tesco Group vezérigazgatója.

A cég 1500 beszállítójának küldött információkból kitűnik, hogy korábban egy burgonyaszirom-gyártó cégnél 5 ezer tonnával kevesebb szemét termelődött, mivel 23 százalékkal csökkentették a termék csomagolását. Ráadásul

80 ezer kilométerrel kevesebb utat kellett megtenni a szállítóknak,

mivel a kisebb csomagolásnak köszönhetően, több termék fért el a szállítók járműveiben, mint korábban.

Illusztráció Forrás: MTI/Krizsán Csaba

A cég már korábban felszólította a brit kormányt egy nemzeti gyűjtési és újrahasznosítási infrastruktúra bevezetésére is.

A Tesco nem az egyetlen szupermarket, amely erőfeszítéseket tesz a környezetre gyakorolt negatív hatás csökkentésének érdekében. A Morrison's és a Waitrose üzletekben is elérhető már olyan újratöltő pultok, ahol a vásárlók csomagolásmentes termékeket vásárolhatnak, mint például tésztát, bort, vagy tisztítószereket, saját, lehetőleg környezetbarát tartóikba.