Átlépheti az álomhatárt a kínai technológiai óriás

Tencent, JD.com in merchandising tie-up  China Chinese e-commerce JD.com internet Tencent game partnership merchandising
--FILE--View of the opening ceremony of the Fuzhou Tencent Open Platform in Fuzhou city, southwest China's Fujian province, 20 September 2017. E-commerce firm JD.com Inc. has formed a wide-ranging partnership to develop products based on intellectual property (IP) owned by internet giant Tencent, as the latter tries to wring more money out of its growing stable of popular games and other products.
Vágólapra másolva!
A héten tette közzé negyedéves eredményét a kínai Tencent technológiai óriás, és az elemzői várakozások szerint a vállalat piaci értéke hamarosan újra átlépheti az 500 milliárd dolláros álomhatárt.
Vágólapra másolva!

Az elemzői várakozásokat meghaladóan profitot ért el az idei második negyedévben a kínai Tencent technológiai óriés, és az elemzői vélemények szerint a vállalat piaci értéke hamarosan újra átlépheti az 500 milliárd dolláros álomhatárt.

A júniusban véget ért három hónap során a Tencent nyeresége 24,14 milliárd jüan volt, ami éves alapon 35 százalékos növekedésnek felelt meg, ráadásul lenyomta a 20,74 milliárdos elemzői várakozást is. A bevétel terén azonban a társaság 88,82 milliárd jüant hozott össze, ami bár 21 százalékos bővülés volt, elmaradt 93,42 milliárdos elemzői prognózistól.

A kedvező eredményre pedig nagyon is szüksége van a Tencentnek, mivel a vállalat az idei első negyedévben a leglassabb bevétel-növekedést produkálta a 2004-es tőzsdére lépése óta

– írja a CNBC.

Ez jelentős részben annak volt betudható, hogy a kínai kormány tavaly befagyasztotta a játék-jóváhagyásokat, ami súlyosan érintette a Tencent üzletét. Az első negyedévben a társaság bevételeinek 41 százaléka származott az online játékokból. A második negyedévben a játéküzletág éves alapon 8 százalékkal bővült, és 27,3 milliárd jüanos bevételt ért el. Ennek jelentős részét az okostelefon-játékok adták, ahol 26 százalékos növekedéssel 22,2 milliárdos volt a bevétel.

A Tencent részvényárfolyamának alakulása a hongkongi tőzsdén Forrás: Investing.com

A kínai szabályozásoknak volt köszönhető az is, hogy tavaly több milliárd dollár tűnt el a Tencent részvényének értékéből. Az idei év elején azonban a hatóságok elkezdték újra engedélyezni a játékokat, és számos Tencent termék is zöld jelzést kapott. Eddig azonban a cég papírja csupán 6 százalék körüli pluszt tudott felmutatni 2019-ben.

Az elemzők viszont optimisták, és az átlagos 12 hónapos célárakból az olvasható ki, hogy a vállalat értéke hamarosan újra átlépheti az 500 milliárd dolláros álomhatárt.

Erre utoljára 2018 márciusában volt példa a Tencentnél.

Túl a játékokon

Noha a Tencent bevételeinek legnagyobb része a játékokból származik, a vállalat az elmúlt időszakban igyekezett folyamatosan diverzifikálni a működését, és kiterjeszteni a tevékenységét például a pénzügyi technológiára vagy a felhőalapú informatikára. Az első negyedévben például a Tencent már elkezdett komolyabb bevételeket termelni a pénzügyi technológiai és üzleti szolgáltatásokból, beleértve például a WeChat Pay nevű alkalmazáson keresztüli fizetéseket, illetve a mikrohiteleket is.

A Tencent egyre inkább diverzifikálja a tevékenységét Forrás: AFP/Imaginechina/Da Qing

A felhőalapú informatika pedig az első három hónapban már a Tencent bevételeinek 25 százalékát adta, amivel a második legerősebb üzletágnak számított.

A második negyedévben a pénzügyi technológiai és felhődivízó 37 százalékkal erősödött (éves alapon), és a második legnagyobb bevételt generáló üzletágként 22,9 milliárdos bevételt hozott a Tencentnek.

Ellenszelek

Az elemzői vélemények alapján a Tencentnek három nagy ellenszéllel kell szembenéznie a jövőben. Az egyik az általános üzleti környezet, amelyet az amerikai-kínai kereskedelmi háború határoz meg, és amely jelentősen megnehezíti a vállalat üzleti tevékenységét.

A második a kínai hirdetési piac növekedésének lassulása.

A világ második legnagyobb gazdaságában ugyanis a digitális reklámokra költött összegek idén elérik majd a 79,82 milliárd dollárt, azonban ez éves alapon csupán 22 százalékos növekedésnek felelne, ami érdemi lassulás lenne az egy évvel korábbi 28 százalékos bővüléshez képest.

Végül nem elhanyagolható tényező az online tartalmak egyre szigorodó kontrollja az országban, ami szintén problémát jelenthet a Tencent működésére nézve.