Mutatjuk, milyen vegán bakancsot készített a legendás gyártó

Dr. Martens
MILAN, ITALY - SEPTEMBER 23: Cloudy Zakrocki poses wearing Dr. Martens boots before the Diesel Black Gold show during Milan Fashion Week Spring/Summer 2017 on September 23, 2016 in Milan, Italy. (Photo by Vanni Bassetti/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Mintegy 70 százalékkal emelkedett a bakancsok között legendás márkanévnek számító Dr. Martens gyártójának adózás előtti eredménye egy év alatt. A siker jelentős részben egy új sorozatnak köszönhető, amelynél állatbőr helyett szintetikus anyagot használnak a felsőrész kialakításánál - írja a Guardian.
Vágólapra másolva!

A "vegán" lábbelik eladásai néhány év alatt "több száz százalékkal" emelkedtek. Ezek azok a termékek, ahol bőr felsőrészt szintetikus poliuretán műanyag helyettesíti - számol be vállalatának eredményéről Kenny Wilson, a Dr. Martens ügyvezetője.

A cég képviselője azt is elárulta a "vegán" lábravalók - ahogy hívja a termékcsoportot - már 4 százalékát teszik ki a teljes értékesítésnek,

és ennek az aránynak további növekedésére számítanak a környezettudatossággal, fenntarthatósággal foglalkozó vásárlói szemlélet elterjedése miatt.

Illusztráció Forrás: Getty Images/Vanni Bassetti

A cég másik sikeres termékvonalát a klasszikus Dr. Martens csizmákat és bakancsokat idéző szandálok képviselik, melyet a cég a Sex Pistols együttessel és Marc Jacobs dizájnerrel tervezett. A gyerekeknek készült változatok szintén nagyon keresettek.

Az online eladások kétharmaddal nőttek 12 hónap alatt, 72,7 millió fontra (kb. 26 milliárd forint), ami a vállalat teljes bevételének 16 százaléka. A növekedés elsősorban a nemzetközi piacokon való jó szereplésnek köszönhető, amelyek elérésének költségeit a termékekre jutó magasabb haszonkulccsal kompenzálta a vállalat. A cég filozófiája szerint egyébként a vevőknek közvetlenül kell eladni, harmadik, közvetítő fél beiktatása nélkül.

A vállalat jelentése szerint egy év alatt a közvetlen eladásokból szerzett bevétel 42 százalékkal nőtt, 200 millió fontra, az értékesítések 44 százalékát adva.

A cég adózás előtti eredménye (EBITDA) 70 százalékkal, 85 millió fontra nőtt egy év alatt.

Az utóbbi években egyébként különösen jól meg a cégnek. A Permira 2013-ban 300 millió fontért vásárolta meg a márkát, de a főként magánbefektetőket takaró felvásárló elképzelhető, hogy hamarosan meg is válik attól, hogy a profitot realizálva másba forgassa pénzét. A Permira amúgy is öt-hét éves befektetési időtartamban gondolkodik egy-egy cég esetében, a Dr. Martensnél is megvan már az alsó határ. Az eltelt években a vállalat - hála az erős háttérnek - megtriplázta bevételeit. A 2012-13-as pénzügyi év 160 millió fontjáról a 2019 márius 31-i jelentés szerint, 454 millió fontra növelve azt.