Meglepő startupokkal dolgozik együtt az IKEA

2019.08.14. 06:32

Az IKEA tavaly novemberben jelentette be IKEA Bootcamp startup programjának második fordulóját. A program célja akár 20, növekedési szakaszban lévő vállalkozás felkarolása. A világkörüli turné és a pályázati felhívás hatására 62 országból több mint 1100 pályázat született, amelyből márciusban 18 induló vállalkozást választottak ki. Az IKEA nemrég, a Bootcamp Demo Napon bemutatta a startupok alkotásait és azok termékeit, szolgáltatásait.

Az IKEA Bootcamp célja, hogy olyan induló vállalkozásokat találjanak, amelyek nemcsak egyetértenek az IKEA jövőképével, de három nagy kihívás megoldásában is közre tudnak működni:

megfizethető legyen sok ember számára, kapcsolatban álljon az emberekkel és hozzáférhető legyen az egész világon, továbbá pozitív hatást gyakoroljon a bolygóra, az emberekre és a társadalomra.

Az IKEA egyik startupja az áruházban történő jobb eligazodást, a termékek könnyebb megtalálását segítiForrás: ONLY FRANCE/SERGE ATTAL/ ONLYFRANCE.FR/Serge Attal

Az IKEA Bootcamp program startup vállalkozásai az alábbiak:

Bumblebee Spaces (Egyesült Államok)
A Bumblebee Spaces robotikát, AI-t és gépi tanulást használ, amellyel az otthoni tevékenységek megszervezését segíti.

Liquiproof LABS (Egyesült Királyság)
A Liquiproof LABS fenntartható tisztítási és ápolási megoldásokat kínál a természettudomány felhasználásával, hogy hosszabb élettartamot biztosítson a textilanyagoknak, meghosszabbítva az újszerű állapotukat.

Flow Loop (Dánia)
A Flow Loop intelligens és fenntartható zuhanyozási megoldásokat kínál minden fürdőszobához, amellyel akár 70 százaléknyi víz (és 65 százalék energia) takarítható meg. A startup megoldása újrahasznosítja és tisztítja a zuhanyvizet, így csökkentve az energia- és vízköltségeket. A megoldás nagy hatással lesz a háztartások teljes víz- és energiafogyasztására, mivel a zuhanyozás a legnagyobb vízfogyasztási tevékenység az otthonunkban.

Streem (Egyesült Államok)
A szakvélemények kialakítását segíti a valós idejű kommunikáció és fejlett technikák, például mesterséges intelligencia és gépi tanulás segítségével.

Adlede (Svédország)
Sikeresebb, relevánsabb és cookie-mentes hirdetéseket hoz létre a gépi tanulás által támogatott elemzés révén. Az Adlede megkeresi a digitális kiadókat, hogy releváns cikkeket találjanak a hirdetések elhelyezéséhez. Ily módon a hirdetők a megfelelő hirdetéssel több célcsoportot érnek el, az ügyfelek pedig számukra releváns információkat és hirdetéseket kapnak. A megoldás már működik néhány IKEA piacon.

IOVIA (Kanada)
Az IOVIA bevált gyakorlati módszereket és szabadalmaztatott platformokat kínál a leghűségesebb és legaktívabb márkák rajongóinak ösztönzéséhez és új értékek létrehozásához.

Freemi (Dánia)
A Freemi egy „szabadgazdaság" piacot fejleszt ki, hogy segítse az embereket a hulladék csökkentésében és a termékek élettartamának meghosszabbításában. A Freemi sokkal kényelmesebbé teszi az eladást, mint a kidobást, lehetővé téve a mindennapi élet körkörösségét sok ember számára. Az IKEA már teszteli, hogy a termékeknek második élettartama legyen, anélkül, hogy hulladéklerakókba kerülnének.

Jido Maps (Egyesült Államok)
A Jido számítógépes látás és kibővített valóság segítségével intuitívabbá és interaktívabbá teszi a világot. Az IKEA Bootcamp során a Jido és az IKEA digitális rendszert fejlesztettek ki a vásárlók számára, hogy könnyen megtalálják, amit keresnek az üzletekben.

GIAB (Svédország)
A GIAB az üzleti modellek és folyamatok fejlesztésén dolgozik, amelyek körforgásos gazdaságon alapulnak, és a hulladéknak tekinthető gazdasági szempontból értékes erőforrássá alakulnak. A GIAB és az IKEA a bútorok körforgásos és jövedelmező módon történő felújítását és az újrafelhasználás gyakorlati módszereit teszteli.

Beam Impact (Egyesült Államok)
A Beam az első és egyetlen megoldásnak hirdeti magát, amely érték-alapú ügyfélkapcsolatot épít, a megszokott tranzakciós, vagy kedvezményvezérelt helyett. A Beam segít a kiskereskedelmi márkák elérésében a fiatal ügyfeleknek, felhatalmazva a felhasználókat arra, hogy vásárlásuk egy részét partneri márkáknál adományozzák.

The Syrup Company (Dánia)
A Syrup a leggazdaságosabban felhasználható, természetes alapanyagokból készült, minőségi ökológiai minősítésű italokat készíti.Három egyedi ízt hoztak létre az IKEA-val közösen.

Kaffeform (Németország)
A Kaffeeform újrahasznosított kávéőrleményből és biopolimerekből állít elő termékeket. Összegyűjtik a kávéhulladékot, és olyan anyaggá alakítják, amely felhasználható termékek előállítására.

Laesk (Dánia)
A Laesk a szokásos szénsavval ellentétben az erjesztést használja kulcsként az aromák feloldásához és a cukor csökkentéséhez. Az eredmény egy összetett üdítőital, alacsony cukortartalommal. Az IKEA-val a Laesk megteremtette a megfizethető árú kombucha-ot is.

Korábban 18 startup csatlakozott a programhoz, amelyből 13 vett részt az IKEA Bootcamp Demo Napján. A másik öt vállalkozás esetében az IKEA és a startupok úgy döntöttek, hogy az IKEA Bootcamp programon kívül folytatják a munkát, mivel az ütemterveik nem egyeztethetők össze az IKEA Bootcamp program ütemtervével.

Forrás: Ikea.com