Az Amazon a felhők valódi királya

népszerű márkák galéria, amazon
A photo taken on April 11, 2015 in Lauwin-Planque, northern France, shows a site of the Amazon electronic commerce company. AFP PHOTO PHILIPPE HUGUEN (Photo by Philippe HUGUEN / AFP)
Vágólapra másolva!
Az Amazon kitartóan uralja a digitális erőforrások piacát, elsődlegesen a felhőhöz való hozzáférésen keresztül. Az óriás stratégája, hogy egyszerűen mindenkinél többet költ, és ezzel hatalmas befolyást szerez az informatikai szektorban.
Vágólapra másolva!

Az Amazon Web Services (AWS) tavalyi éves bevétele 27 százalékkal nőtt, és elérte a 15,5 milliárd dollárt. Ezzel ez az egyetlen üzletág generálta az Amazon teljes (32,4 milliárdos) bevételének majdnem felét 2018-ban az AWS, az Amazon felhőalapú szolgáltatásokat nyújtó alegysége.

Az Amazon elképesztő erejét mutatja, hogy a teljes nyilvános felhőpiac közel felét uralni tudja, miközben a legközelebbi versenytársnak számító Microsoft tavalyi piaci részesedése mindössze 15 százalék volt

– 2017-ben a Microsoft még csak 12,7 százalékon állt. Egyetlen más versenytárs sincs egyébként a felhőpiacon, melynek részesedése elérné a 10 százalékot – derül ki a Gartner friss jelentéséből.

Ezzel pedig az AWS igen jelentős súllyal van jelen az informatikai szektorban, mivel a felhőalapú szolgáltatások lényege, hogy a vállalatok gyakorlatilag kiszervezik a rendkívül költséges adattárolást külsős központokba. Az AWS pedig a méreténél és széles körű szolgáltatásai miatt elképesztő erőre tett szert az elmúlt években. Egy olyan ökoszisztémát sikerült kiépítenie, amellyel az ügyfelek igényeit igen széles körben képes kielégíteni.

Az Amazon egyébként kedden jelentette be, hogy Bahreinben is elindít egy adatközpontokból álló hálózatot,

aminek következtében az úgynevezett „elérhetőségi zónák" száma 69-re nő, összesen 22 földrajzi régióban.

Emellett a vállalat a tervek szerint 9 új zónát fog nyitni Indonéziában, Olaszországban, valamint Dél-Afrikában.

Az Amazon uralja a felhőpiacot Forrás: AFP/Anadolu Agency/Ali Balikci

Amellett pedig, hogy az Amazon számos startupnak és kisvállalkozásnak biztosít szolgáltatásokat, olyan, nem technológiai óriásügyfelei is vannak, mint például a McDonald's.

Ráadásul a felhőalapú szolgáltatásokból befolyó bevétel a jövőben csak még tovább nőhet – különösen azért, mert ahogy fejlődik a mesterséges intelligencia és a komplex adatkezelés, egyre nagyobb szükség lesz ezekre a külsős szolgáltatásokra. A teljes felhő-infrastruktúrából származó globális bevétel durván megháromszorozódhat a következő három évben, és elérheti a 133 milliárd dollárt.

Az elemzések szerint továbbra is az AWS, illetve a Microsoft Azure vezetheti a piacot.

A múlt héten az Amazon arról jelentett, hogy az elmúlt negyedévben 8,4 milliárd dollárt keresett az AWS szolgáltatásaival, ami 37 százalékos növekedés volt az elmúlt év azonos időszakához képest.

A felhőalapú informatikából származó működési profit 29 százalékkal, 2,1 milliárd dollárra erősödött.

Az Amazon sikerének titka pedig viszonylag egyszerű. Arról van szó ugyanis, hogy az Amazon elképesztő mennyiségű készpénzzel rendelkezik, és ezért a versenytársainál sokkal többet tud költeni az adatközpontjaira és az infrastruktúrára. Ezzel pedig végső soron rendkívül erős dominanciát tudott kialakítani a felhőszolgáltatások piacán.