Folytatódik a kamionosok pokoljárása

U.S. Unemployment Rate Drops To 4.3 Percent, Lowest Level In 16 Years GettyImageRank2 ECONOMY Workers Labor Jobs Employment Employment Issues Business Finance and Industry
NEW YORK, NY - JUNE 2: A delivery team unloads packages from the the back of their truck, June 2, 2017 in New York City. While U.S. unemployment has hit it lowest level since 2001 at 4.3 percent for May, the U.S. economy added only 138,000 jobs last month and many Americans have stopped looking for work. Drew Angerer/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Egyre jobban szenvednek a kamionos cégek az Egyesült Államokban. Miközben csődhullám sújtja az iparágat, most az egyik vállalat arról számolt be, hogy a profitja egy év alatt 2,5 millió dollárról mindössze 1000 dollárra zuhant.
Vágólapra másolva!

Szabályos pénzügyi „vérfürdő" tapasztalható az amerikai kamionos és teherautó vállalatok között a Business Insider tudósítása szerint. Az USA-ban az áruszállítás 72 százalékát a kamionos vállalatok bonyolítják, azonban az iparág óriási szenvedésen megy keresztül az elmúlt időszakban. Folyamatosan mennek csődbe a cégek, és amelyek még talpon vannak, azok is küszködnek a profittermeléssel.

A vesszőfutás legfrissebb példáját az arkansasi USA Truck hozta, amely a tavalyi második negyedévben 2,5 millió dolláros nyereséget termelt, míg az idei második három hónapban már csak 1000 dollárt.

A vállalat jelentése szerint a megtett távolság mértéke nőtt az elmúlt évhez képest, azonban az egy rakodásra eső bevétel – amely kulcsfontosságú mérőszám az iparágban – 18,4 százalékkal csökkent egy év alatt. Az előző negyedévhez képest 8,5 százalékos volt a zsugorodás.

A szektor legnagyobb problémáját az jelenti, hogy az egyszeri szállítási megbízások rátája brutálisan beszakadt az elmúlt évben – 2018 és 2019 júniusa között 18 százalékos volt a csökkenés.

A nagyoknál már látszik a fény az alagút végén Forrás: AFP/2010 Getty Images/William Thomas Cain

Mindazonáltal vannak olyan szakértők, akik szerint itt egy természetes korrekcióról van szó a korábbi nagy menetelést követően. Tavaly ugyanis a kamionos szállítmányozás elképesztően nyereséges volt, rekord alacsony számban mentek csődbe vállalatok, kimagaslóak voltak a szállítási ráták és akár nyolc hónapos várólisták is voltak az új kamionokra.

Egyes elemzők szerint tehát az történt, hogy az iparág szereplői egyszerűen túl sok kapacitást toltak ki a piacra, és a nagy felfutás után a piac most csak korrigálja magát.

Ehhez jön még, hogy a kamionos szállítmányozás egy igencsak ciklikus iparágnak számít, vagyis a kiemelkedően magas csúcsok és a brutális mélypontok egyaránt megszokottak a szektorban. Ráadásul tavaly már annyira drága volt fuvarozás, hogy az olyan cégek, mint az Amazon vagy a General Mills kénytelenek voltak árakat emelni, mert máskülönben nem lettek volna képesek kifizetni a termékeik szállításait.

Lehet azonban némi fény is az alagút végén az amerikai kamionosok számára. Bizakodásra ad okot ugyanis, hogy a kiskereskedelmi eladások emelkedést mutatnak, miközben az iparág olyan nagy nevei, mint a UPS vagy a J.B. Hunt a vártnál jobb negyedéves eredményeket közöltek ebben a hónapban.