Biztos, hogy jelentősen megváltoznak a Tesco hipermarketek

Tesco Expected To Announce Turnover Figure Of £1 Billion Per Week Business Finance Business,Finance > on April 20, 2009 in London, England.
LONDON, ENGLAND - APRIL 20: Shoppers queue to pay for their shopping in the Tesco Extra superstore on April 20, 2009 in New Malden, Surrey, England. The huge New Malden store has the highest weekly turnover of all of Tesco's stores and sells products as diverse as; phones, clothing, electrical goods, books as well as food and includes an in-store Starbucks coffee shop. It is expected that Tesco's annual results, due to be announced tomorrow, will show that the company had sales of L53 billion for the past 12 months, a record for a British retailer. (Photo by Oli Scarff/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A nagyobb alapterülettől a kisebb eladótér irányába mozdul a Tesco a régióban, így minden valószínűség szerint Magyarországon is. Ez persze nem azt jelenti, hogy átépítik most üzemelő hipermarketeiket, legalábbis nem az épületre vonatkozóan. Matt Simister, a vállalat közép-európai vezérigazgatója beszélt a várható változásokról a Magyar Nemzetnek.
Vágólapra másolva!

A magyar piacon vezető multinacionális áruházlánc ismertette új üzletpolitikáját, amely a nagy alapterületű áruházak stratégiai átalakításáról szól.

"Az alaptendencia szerint a magyarországi élelmiszer-eladások folyamatosan mozdulnak el a nagyobb alapterületű hipermarketek felől a kisebb egységek felé" - jelezte a vezérigazgató. Majd elmondta: "Reagálva az igényekre: a nagy áruházakban

Ezzel a változtatással elérjük, hogy a vásárlók számára sokkal hatékonyabban működjön a Tesco, és az üzemeltetés is jobban megérje gazdasági szempontból."

A vezérigazgató közölte azt is, úgy tapasztalják, hogy a vásárlók a jó ár-érték arányt keresik a leginkább, és

a közepes méretű, könnyen elérhető áruházakat részesítik előnyben a gyakori vásárlásokhoz.

Ezért a Tesco áruházakban a jövőben még nagyobb hangsúlyt kap a hazai, kiemelt minőségű friss áru, a száraz- és a vegyi áru, a saját márkás termékek. Ezeket egészítik ki szezonális termékek kínálatával, valamint kényelmi szolgáltatásokkal.

Matt Simister a budaörsi hipermarketüket említette példának.

Vásárlók egy brit Tescóban Forrás: Getty Images/2009 Getty Images/Oli Scarff

A korábban 16 ezer négyzetméteres áruház Tesco használta eladótere 6300 négyzetméterre csökkent, a többi részen divatmárkák, posta, gyógyszertár, pénzváltó kapott helyet.

- mondta a vezető, hozzátéve, hogy a felszabadult eladótér egy részét bérbe adják.

Ismertette azt is, már 2015-ben megkezdődött a hipermarketek átalakításának előkészítése és lebonyolítása, minek köszönhetően sokat javult a nyereségességük.

A vezérigazgató elmondta, hogy

a magyarországi lánc különösen eredményes volt a teljesítmény szempontjából a nemzetközi hálózat többi tagjával összehasonlítva is.

Kifejtette, hogy elkötelezettek a hazai jelenlét erősítése mellett: jelenleg a magyar lakosság 75 százalékát érik el, ami meglátása szerint nem új áruházak nyitását, hanem a meglévő áruházak nyújtotta vásárlói élmény javítását indokolja. Elhangzott az is, hogy a saját márkás termékek a teljes kínálat nagyjából 33 százalékát teszik ki, míg az Egyesült Királyságban - a cég anyaországában - ez 50 százalék. Matt Simister szerint ezen a téren is van még fejlődési lehetőség.

Ahogy az Origo korábban megírta, az idei vállalati közgyűlésen is elhangzott, hogy a Tesco elkötelezett a régiós, és így a magyarországi jelenlét mellett. Beszámoltunk arról is, hogy a vállalat egy, ezen a területen működő kiskereskedelmi partnerrel, a Media Markttal közösen képzeli el számos áruházában a műszaki cikkek kereskedelmét, a működési modellről ebben a cikkben lehet olvasni.