Megelégelte a Google a Viagogo botrányát

mozijegy, színházjegy illusztráció
Vágólapra másolva!
Az Egyesült Államok Verseny- és Piacfelügyeleti Hatósága (CMA) a Viagogo jegyiroda botrányos ügyeit a bíróság elé viszi, azzal érvelve, hogy a cég nem változtatott eléggé az üzleti gyakorlatán. Ezzel véget ér a sokszor rekordmagas áron, illetve érvénytelen jegyek árusítása a Google hirdetési rendszerében.
Vágólapra másolva!

Tavaly több szervezet és egyes képviselők is nyílt levelet írtak a Google vezetőinek, sürgetve, hogy függesszék fel a Viagogo hirdetéseket.

A Google egy szerdai nyilatkozatában úgy fogalmazott, hogy

amikor az emberek használják a rendszerüket a jegyek beszerzésében, biztosítani szeretnék, hogy azt megbízható forrásból tegyék.

Ezt a célt szolgálja a szigorú politikájuk, mely alapján meg is teszik a szükséges lépéseket, ha egy hirdető megsérti ezeket az elveket.

Válaszul Viagogo kifejtette, hogy rendkívül meglepődött, amikor a Google aggodalmairól értesült. A közlésük szerint biztosak abban, hogy a Google politikáját nem sértették meg, és várakozással tekintenek a lehető leggyorsabb megoldás elé.

A CMA eredetileg tavaly augusztusban indított jogi eljárást a Viagogo ellen, amely fogyasztóvédelmi jogszabályokat sértett. Ezt követően a bíróság elrendelte, hogy dolgozza át az üzleti gyakorlatát.

A Viagogo sok tekintetben megsértette a fogyasztóvédelmi szabályokat a jegyértékesítések során Forrás: Shutterstock

Most a CMA azt állítja, hogy a Viagogo figyelmen kívül hagyta a változtatásokra vonatkozó követelményeket, ezért azt tervezi, hogy bírósági eljárást indít.

A hatóság azt állítja, hogy a Viagogo még mindig:

  • félrevezető üzeneteket közöl a jegyek elérhetőségével kapcsolatban
  • a jegyeket értékesítő vállalkozások címei hiányosak
  • nem megfelelőek a jegyeken azok a figyelmeztetések, amelyek akkor hívják fel a vásárló figyelmét, ha fennáll a veszélye annak, hogy a jegy tulajdonosát esetleg nem engedik be a helyszínre

Ha megállnak ezek a vádak, a Viagogo komoly bírságokra számíthat.

A FanFair Alliance, egy zenei kampánycsoport úgy fogalmazott, hogy örülnek, hogy a Google végre felfüggesztette a Viagogo hirdetéseit, most pedig remélik, hogy más platformok, különösen a Facebook, követhetik majd a példát.

Forrás: BBC.com