Tarolnak az új ATM-ek

K&H Bank
Budapest, 2018. június 26. A K&H bank logója a XIV. kerület, Róna u. 147-ben található bankfiók falán. MTVA/Bizományosi: Róka László *************************** Kedves Felhasználó! Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemű – különösen szerzői jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó készítője közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelőssége e körben kizárt.
Vágólapra másolva!
Új korszak indul a bankolásban: a készpénzes tranzakciók egyre inkább automatákon keresztül történnek, a papír alapú tranzakciókat digitálisak váltják fel, miközben a személyes tanácsadásra és a bankfiókokra továbbra is komoly igény van. A K&H tapasztalatai szerint a készpénzbefizető automaták és az automatizált készpénzforgalmú fiókok hamar népszerűvé váltak. A bank készpénzbefizető ATM-jeinek népszerűségét mutatja, hogy az idei első félévben 36 százalékkal, 752 ezerre nőtt a befizetések száma, a teljes összeg pedig 35 százalékkal 236 milliárd forintra. A K&H befizető automatái a 6 évvel ezelőtti indulásuk óta átlépték az 1000 milliárd forintos összeghatárt és összesen több mint 3 millió tranzakciót bonyolítottak eddig.
Vágólapra másolva!

Szó sincs arról, hogy temetni kellene a bankfiókokat, azok pusztán az elmúlt évtizedekben megszokotthoz képest más funkciókat látnak el.

A készpénzkezelés és a papíralapú tranzakciók azonban másodlagossá válnak, a személyes tanácsadás, ügyintézés pedig átveszi a főszerepet

- közölte a K&H annak apropóján, hogy a bank a közelmúltban megnyitotta az ötvenedik automatizált készpénzforgalmú bankfiókját, ezzel pedig a legnagyobb kizárólag tanácsadói fiókhálózatot működteti a magyar piacon. A 208 K&H-s fióknak immár a harmada automatizált a készpénz ki- és befizetés a szempontjából.

A bank szerint az ügyfelek egyre nyitottabbak a digitális, mobilbankos és e-bankos szolgáltatások iránt, azaz az elektronikusan megoldható tranzakciókat egyre többen az e-bankon vagy a mobilbankon keresztül bonyolítják. Ugyanakkor az ügyfelek továbbra is felkeresik a bankfiókokat, elsősorban akkor, ha komplexebb pénzügyi döntésekről van szó.

„A fiókhálózatra továbbra is komoly igény van, a fiókokban minden tranzakciót gyorsan és biztonságosan el lehet végezni, de már automatizáltan vagy digitális megoldásokon keresztül. A kényelmes elektronikus megoldások térnyerése miatt az ott dolgozó banki szakértők sokkal jobban koncentrálhatnak a tanácsadásra. Tehát nem a fiókhálózat szerepe csökken, csak az ott folyó munka jellege változik: azt látjuk, hogy amikor az ügyfelek összetettebb pénzügyi kérdésekben szeretnének tanácsot kapni, akkor elsősorban a fióki szakemberekhez fordulnak" - emelte ki Rajna Gábor, a K&H Bank lakossági értékesítési igazgatója. Hozzátette: „Magyarországon a 100 ezer nagykorúra jutó kereskedelmi bankfiókok száma 2008 és 2017 között 18-ról 15 darabra, azaz 17 százalékkal csökkent, míg az EU-ban átlagosan 43-ról 29 darabra mérséklődött, ez pedig bő 30 százalékos visszaesést jelent".

A fiókokban a legforgalmasabb időszak minden hónap közepe, 10-e körül és a hétfői napok.

Az ügyfelek ma már leginkább hitelkonstrukciók és megtakarítási termékek kiválasztásában kérnek segítséget a munkatársaktól.

A K&H Banknál megkedvelték az ügyfelek a befizetős ATM-eket Forrás: MTI/Róka László

Az ügyféligények változásaira utalva Rajna Gábor kiemelte, a K&H folyamatosan azon dolgozik, hogy az ügyintézést a fiókokban és online is egyre gördülékenyebbé és kényelmesebbé tegye.

Ennek eredményeként jelentek meg például a készpénzbefizetésre is alkalmas automaták és az automatizált készpénzforgalmú fiókok.

A K&H 2018 elejére gyakorlatilag elérte a teljes lefedettséget: a 208 bankfiók mindegyikében van befizetős automata. Az adatokból pedig jól látszik, hogy az ügyfelek használják is ezeket: a befizetések mintegy 65 százaléka, míg a kifizetések több mint 90 százaléka automatizált. A K&H készpénzbefizető ATM-jeinél a befizetett összeg az idei első félévben 236 milliárd forintot tett ki, ami 35 százalékos növekedést jelent éves szinten. A befizetések száma pedig 36 százalékkal 752 ezerre emelkedett. Az egy befizetésre jutó átlagos összeg pedig elérte a 315 ezer forintot.

Megjelenésük óta összesen 3 millió tranzakció keretében több mint 1000 milliárd forintot tettek be az ügyfelek ezekbe az automatákba.

„Az ATM-es készpénzbefizetések bővülése nem meglepő, hiszen a készpénzbefizetés az egyszerűbb banki tranzakciók közé sorolható, a hét minden napján, 0-24 órában elérhető, nem kell sorban állni a fiókokban. Az ATM-es készpénzbefizetések sikere ráadásul segíthet abban, hogy a magyar gazdaságban mérséklődjön a készpénzállomány, amely GDP-arányosan fokozatosan nőtt az elmúlt években, így mára már több mint 15 százalékra rúg. Fontos azt is megjegyezni, hogy az ATM-ek növekvő népszerűsége és a digitális csatornán bonyolított tranzakciók a bankfióki munkát is segítik, hiszen a fiókban dolgozó munkatársak még jobban koncentrálhatnak a személyes tanácsadásra" – emelte ki Rajna Gábor.

A K&H ügyfelei közül már 470 ezren rendelkeznek aktív biometrikus profillal.

A mobilbankot az idei első félévben 245 ezren használták aktívan - azaz havonta legalább egy alkalommal -, ami több mint 60 százalékos emelkedésnek felel meg éves összevetésben. A mobilbankon belül az átutalás és az egyenlegellenőrzés a legnépszerűbb. A 2017 novemberében elindított mobiltárcával elköltött összeg pedig májusig meghaladta az 5 milliárd forintot. A K&H mobiltárcásai havonta átlagosan 50 ezer forintot, egy-egy vásárlásnál pedig átlagban 3600 forintot költöttek.