A most elkészült Budapesti Mobilitási Terv (BMT) a közösségi, kerékpáros és gyalogos közlekedés előtérbe helyezését tűzi ki célul. A tervben szereplő fejlesztések jelenleg eltérő kidolgozottsági fázisban vannak. Amennyiben megvalósulnak 2030-ig bezárólag, a jelenleginél élhetőbb és még inkább ember- és környezetbarát város lehet Budapest.
A Budapesti Mobilitási Terv keretén belül,
a Fővárosi Önkormányzat kezdeményezi a H5-ös HÉV vonal fejlesztését érintő kormányhatározatok módosítását annak érdekében, hogy
a vonal Békásmegyer és a belváros közötti szakaszát metróüzemre alakítsák át, tekintettel a H5-ös HÉV fontosságára, utasforgalmának nagyságára.
Az elgondolást az is indokolja, hogy Óbuda közlekedési problémái a várost kettészelő HÉV négy III. kerületi, szintbeli kereszteződésére vezethetők vissza, amelyek akadályozzák a helyi közúti közlekedést.
A közgyűlés arról is döntött, hogy a H5-ös HÉV vonalat 2019 szeptemberétől a Főváros M5-ös metróvonalaként hivatkozza és felkéri a Budapesti Közlekedési Központot a szükséges módosítások átvezetésére.
A Budapesti Mobilitási Terv további, III. kerületet is érintő konkrét projektjei:
A Budapesti Mobilitási Terv Óbuda-Békásmegyer vonatkozásában is értelmezhető általános fejlesztési elemei:
A programban szerepelnek már eldöntött projektek és megvalósításra javasolt fejlesztési elképzelések is, melyek még részletes kidolgozásra és tervezésre várnak. A projektek döntő többségéhez pillanatnyilag még nincs forrás rendelve,
a BMT a közlekedési fejlesztések irányait jelöli ki és értékeli az egyes projektelemeket különböző környezeti szempontok és hatások alapján.
A Budapesti Mobilitási Terv projekteleminek tervezése a következő években zajlik majd.