Magyarországon a vállalatok átlagosan csak 11 nap fizetési határidőt adnak lakossági ügyfeleiknek. Vállalati ügyfeleknek 24 nap, a közszféra intézményeinek adott átlagos türelmi idő pedig 31 nap. Az uniós átlag ennél jelentősen magasabb, különösen a magánszemélyek esetén, ők átlagosan 21 napot kapnak a fizetésre, míg a vállalati ügyfelek 34, a közintézmények 33 napot - írták.
A lakossági ügyfeleknek egyre rövidebb fizetési határidőket szabnak meg a magyar vállalatok:
Hosszabbodtak ugyanakkor a vállalati ügyfeleknek és a közintézményeknek adott határidők, hiszen előbbi 2016-ban még 20, utóbbi 22 nap volt átlagosan. A felmérés szerint Magyarországon a késedelmes követelések sem csúsznak túl sokáig: a követelések nagy része 30 napnál nem régebbi.
A több mint egy hónapon át csúszó tartozások aránya Magyarországon 22 százalék, kisebb, mint a 35 százalékos európai átlag.
A megszabott határidők rövidülése összefügg azzal, hogy az elmúlt években javult a fogyasztók fizetési morálja, 2016 óta csaknem a felére csökkent a teljesítés és a tényleges fizetés között eltelt idő - mondta a közlemény szerint Deszpot Károly, az Intrum értékesítési és üzletfejlesztési igazgatója.
Hozzátette, hogy az elmúlt időszakban tapasztalható, 4 százalék feletti GDP-növekedés tükrében érthető, hogy a lakosságnak és a vállalatoknak kevesebb gondot okoz a késedelmes fizetés.
A jelentésben kiemelik, hogy az erős gazdasági növekedés miatt a vállalatok eredményét még kevéssé befolyásolja a késedelmes fizetés. Később, egy kevésbé erős konjunktúrában azonban kihívást jelenthet a cégek számára, hogy maguk kezeljék a kintlévőségeiket.