Valószínűleg Törökországban épül meg az új Volkswagen-gyár

10 legnagyobb autógyár – galéria
2, Volkswagen Group
Vágólapra másolva!
Noha még mindig nincs eldöntve, hogy pontosan hol épül fel az új Volkswagen gyár, az utóbbi hónapokban már csak két országra szűkült a kör: Bulgáriára és Törökországra. A cégcsoport felügyelőbizottságának javaslata alapján most Törökország látszik befutónak, már az autógyár helyét is megtalálták.
Vágólapra másolva!

A Volkswagen (VW) már közel egy éve keres helyszínt egy új gyára számára. Most közelebb került az autógyártó döntése azzal, hogy a cégcsoport felügyelőbizottsága a múlt heti wolfsburgi bejelentés során egy törökországi helyszínt javasolt. A felügyelőbizottság még előző nap ülésezett, és a bejelentéskor hangsúlyozták, hogy a döntés még nem végleges.

A végső döntést várhatóan augusztus második felében hozzák majd meg.

A Volkswagen már majdnem egy éve tervezi egy új autógyár létesítését. Kezdetben tíz helyszínt választottak ki négy kelet-európai országban és Törökországban. Végül a kutatás Bulgáriára és Törökországra koncentrált. Az új gyárban több autómárka, így Skoda márkanév alatt is gyártanak majd gépjárműveket (Superb modell), emellett a gyár szolgálhat a VW Passat gyártásának új helyszínéül is.

A Volkswagen a németországi Emdenből valószínűleg a törökországi Izmir közelébe helyezi egyes modelljei gyártását, hogy Németországban helyet adhasson az elektromos autók gyártásának Forrás: AFP/John Macdougall

Eddig a járművet a Volkswagen az Északi-tenger kikötővárosában, Emdenben (Alsó-Szászországban) gyártották, mely Németország észak-nyugati csücskében található.

Ezt a telephelyet azonban teljesen át kell alakítani az elektromos autók gyártása miatt, így a cégcsoport Bulgária vagy Törökország mellett dönt majd várhatóan, ahol a gyártás sokkal kisebb költséggel jár.

A Volkswagen ezzel kompenzálja majd a drágább német gyártóhelyszínek költségeit is.

A cég Törökország ​nyugati partján, Izmir közelében már talált egy lehetséges helyszínt az új gyár számára. A döntésben végül a költségek határoznak majd vélhetően,

a török helyszín költségelőnye ugyanis csoportszinten több száz eurómilliókban lenne mérhető Bulgáriához képest.

Törökországra vonatkozó döntés azonban politikai problémákat is okoz, ráadásul jogi szempontból Bulgária, mint uniós tagállam is egyértelmű előnyt jelent Törökországgal szemben. A VW Csoport ezért valószínűleg Törökországgal is egy hasonló jogbiztonságot kíván majd elérni a török kormánnyal való tárgyalásai során, mint amit Bulgáriában kapott volna.

Mindezen felül Törökország azért is érdekesebb a VW számára, mint Bulgária, mert egy 80 millió lakosú értékesítési piac is egyben, mely a VW Passat fő értékesítési célpontja volt már eddig is. Így a helyi Passat gyártással a török ​​értékesítések ismét növelhetők lennének.

A Volkswagennak körülbelül egymilliárd eurót kell fordítania egy új gyár építésére.

Ezen felül a cég néhány száz milliónyi támogatásra is számíthat. A beszélgetés éves kapacitása 300 ezer autó lesz.