Villamosított vasútszakaszt adtak át Sátoraljaújhelyen

Olaszliszka, 2019. július 13. Személyvonat az Olaszliszka-Tolcsva állomáson 2019. július 13-án. Ezen a napon átadták a villamosított Mezőzombor-Sátoraljaújhely vasúti pályaszakaszt. A több mint 23 milliárd forintos beruházás révén 46,3 kilométer hosszan villamos felsővezeték rendszer épült ki, korszerűsítették a szerencsi vontatási transzformátorállomást, több állomáson magas utasperonokat, új biztosítóberendezést és villamos váltófűtő berendezéseket építettek ki. MTI/Czeglédi Zsolt
Vágólapra másolva!
Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a Mezőzombor-Sátoraljaújhely vasúti szakasz villamosításának befejezése alkalmából szervezett ünnepségen mondott beszédet szombaton. Itt az elkövetkező évek vasúti fejlesztéseiről beszélt.
Vágólapra másolva!

Palkovics László azt mondta, hogy

öt éven belül mintegy 1700 milliárd forint értékben fejleszti a kormány a vasúti közlekedést.

Közlése szerint a Mezőzombor és Sátoraljaújhely közötti – 46 kilométernyi szakaszt érintő, 23 milliárd forintos – fejlesztés során a villamosítás mellett felszámolták a szűk keresztmetszeteket, megszüntették a lassújeleket – írja a Híradó.hu.

Az utaskomfort emelése érdekében minden állomáson és megállóhelyen korszerű térvilágítást, modern utastájékoztató berendezéseket telepítettek. Több helyen átépítették a közúti és gyalogos átkelőhelyeket is. Sárospatak és Sátoraljaújhely között, az árvízveszélyes szakaszokon megemelték a töltést – mondta Palkovics László.

Személyvonat az Olaszliszka-Tolcsva állomáson 2019. július 13-án. Ezen a napon átadták a villamosított Mezőzombor-Sátoraljaújhely vasúti pályaszakaszt Forrás: MTI/Czeglédi Zsolt

A beruházás nyomán a jövőben

a Sátoraljaújhely és Budapest közötti menetidő akár egy órával, négyről három órára csökkenhet

– fűzte hozzá Palkovics László.

A most átadott szakasszal a villamosított vasútvonalak teljes hossza

meghaladja a 3100 kilométert az országban.

A miniszter emlékeztetett arra, hogy 2010 óta összesen 381 kilométernyi vonalszakaszon történt hasonló fejlesztés,

így a villamosított szakaszok teljes vasúti hálózathoz viszonyított aránya 36-ról 41 százalékra nőtt.

Palkovics László közlése szerint a fejlesztések folytatódnak: jelenleg több mint 100 kilométeren van előkészületben vasúti villamosítás a Szabadbattyán-Balatonfüred, valamint a Püspökladány-Biharkeresztes szakaszon.

A kormány tervei szerint a következő uniós ciklusban a mostani költségvetési időszakhoz hasonlóan

– tette hozzá.

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter beszédet mond a villamosított Mezőzombor-Sátoraljaújhely vasúti pályaszakasz átadásán a sátoraljaújhelyi vasútállomáson 2019. július 13-án Forrás: MTI/Czeglédi Zsolt

A támogatásra érdemes projektek közé tartozik az 52 kilométeres Zalaszentiván-Nagykanizsa, a 13 kilométeres Szeged-Röszke és a 83 kilométeres Kőbánya-Kispest – Lajosmizse – Kecskemét szakasz villamosítása is. Céljuk az, hogy 2025-re a villamosított szakaszok hossza elérje a 3400 kilométert, arányuk pedig a 45-50 százalékot – mondta.

Közútfejlesztések is folyamatban vannak

A miniszter a Borsod-Abaúj-Zemplén megyét érintő közútfejlesztéseket is érintve kifejtette: 2021-ben fejeződik be az M30-as autópálya kivitelezése Miskolc és Tornyosnémeti között.

A 60 kilométeres szakasz átadása után Budapesttől a szlovákiai Kassáig végig autópályán lehet majd közlekedni.

A beruházással Magyarország az érintett országok közül elsőként teljesíti a balti államokat a Fekete-tengerrel összekötő Via Carpatia útvonal rá eső részének kiépítését – közölte.

Ezen kívül a megyében 140 kilométernyi útszakasz rendbetétele valósul meg 2020-ig,

– sorolta.