Fontos bejelentés a világ legnagyobb élelmiszergyártójától

nestle logo
Logo Nestlé on the building of the headquarter in Frankfurt with motion blur | usage worldwide
Vágólapra másolva!
Európában elsőként Belgiumban jelenik meg a piacon a világ legnagyobb élelmiszergyártójának, a Nestlé Valvert ásványvizének új palackja, s ezzel az első belga természetes ásványvíz márka lesz, amely teljes mértékben újrahasznosított anyagból készült palackot használ - írja a vállalat közleményében.
Vágólapra másolva!

Az innováció a Nestlé azon elkötelezettségét tükrözi, mellyel a palackozáshoz 2025-re világszerte 35 százalékban, Belgiumban pedig 50 százalékban rPET-et kíván felhasználni. Az új palackozott ásványvíz e hónaptól kapható kiskereskedelmi forgalomban Belgiumban és Luxemburgban.

Az új palack - melyet a cég elsőként Európában vezet be - 100 százalékban újrahasznosított PET-ből, azaz rPET-ből készül.

Ez azt jelenti, hogy a Valvert

kizárólag régi palackokból állítja elő az újakat és nincs szükség új PET nyersanyag felhasználására.

A gyártó megbízható forrásból szerzi be az ásványvíz palackozáshoz szükséges jó minőségű, élelmiszeripari minősítésű nyersanyagot, így a 1,5 literes kiszerelésű ásványvíz egészében ilyen, az 0,5 literes kiszerelés pedig 50 százalékos mértékben, rPET palackokban kerül forgalmazásra. A cél, hogy 2019 végéig a 0,5 literes palackok is csak ilyen anyagokból készüljenek.

Illusztráció Forrás: Picture-Alliance/AFP/Klaus Ohlenschläger

"Úgy gondoljuk, hogy a Valvert 100 százalékos rPET palackja gyökeres változást hoz a fenntartható csomagolóanyagok terén, s elősegíti a palackból-palackot szemléletű körforgásos gazdaságot - mondta Emmanuel Gruffat, a Nestlé Ásványvíz üzletágának Benelux államokért felelős ügyvezető igazgatója.

A vállalat 2019 januárjában jelentette be azt a jövőképet, melyben kitűzte, hogy semmilyen termékcsomagolása, így

a műanyagok sem végezhetik szemétlerakóban vagy szemétként a tengerekben, óceánokban és édesvizekben.

"A Nestlé nagyobb felelősséget kíván vállalni egy fenntarthatóbb jövő kialakításában és a fogyasztók felé" - mondja Michel Mersch, a Nestlé Belgilux igazgatója. "Minden olyan megoldással élni fogunk, ami egy kicsit is számít, így új anyagokon dolgozunk, javítják a gyűjtés és újrahasznosítás mértékét, és igyekszünk szemléletváltást elérni" - tette hozzá az igazgató.