Lassulásra készül a Levi Strauss

Levi's farmer
SAN FRANCISCO, CALIFORNIA - FEBRUARY 13: The Levi's logo is displayed on Levi's 501 jeans on February 13, 2019 in San Francisco, California. Levi Strauss announced that it has filed paperwork for an initial public offering with plans to list on the New York Stock Exchange using the stock ticker LEVI. (Photo Illustration by Justin Sullivan/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Levi Strauss & Co (Levi's) kedden közölte, hogy az év második felében az értékesítés növekedése várhatóan lassabb lesz a nagykereskedelmi üzletág gyengébb eredményei miatt. Mivel a cég pénzügyi éve közvetlenül a Fekete Péntek előtt végződik, ezért ennek bevételnövelő hatására már nem számíthatnak. A cég részvényei 6 százalékos esést produkáltak a bejelentést követően.
Vágólapra másolva!

A vállalat a teljes idei éves nettó árbevétel-növekedést egyszámjegyűre becsli, miután az első félévben 6 százalékos bevételnövekedést ért el. Chip Bergh vezérigazgató szerint mindez konkrétan azt jelenti, hogy

a második félév gyengébb lesz, mint az első.

A vállalat nem számolhat a Fekete Péntek előnyeivel, mely az év egyik legforgalmasabb vásárlási napja, mivel ez öt nappal később lesz, mint ahogy a Levi's pénzügyi éve november 24-én zár.

Bergh azt is elmondta, hogy

a kiskereskedelmi szektor folyamatos gyengesége az Egyesült Államokban a cég nagykereskedelmi üzletágát is érintette, amely 2 százalékos csökkenést szenvedett el.

Globálisan a Levi's bevételeinek egyharmadát ez az üzletág adja. A nagykereskedelmi egység gyengélkedésének leküzdése érdekében a vállalat az online értékesítésbe és kiskereskedelmi üzletekbe fektet be, miközben bővíti jelenlétét olyan piacokon, mint Kína, India és Brazília.

A csökkenő bevételnövekedés okát az Egyesült Államok visszaesett kiskereskedelmi forgalmában látják a társaságnál Forrás: AFP/Getty Images/Justin Sullivan

Az erőfeszítések a második negyedévben segítettek egyes szegmensekben, a női termékek értékesítése például 16 százalékkal nőtt. Egy zenei fesztivál is segítette a rövidnadrág iránti keresletet, közölte a vállalat.

Kínai egységében az értékesítés 3 százalékkal emelkedett, de Levi's szerint az üzlet messze van a potenciális lehetőségeitől és jelentősen kihasználatlan.

A társaság nettó jövedelme 28,2 millió dollárra csökkent az egy évvel korábbi 74,9 millió dollárról, ami jelentős részben az idei év eleji tőzsdei bevezetésnek köszönhető.

Ez a részvényenkénti árban 19 centről 7 centre csökkenve mutatkozott meg.

Forrás: Reuters.com