Elindult Európába a világ legnagyobb konténerszállító hajója

MSC Gulsun, a világ legnagyobb konténerszállítója
(190708) -- TIANJIN, July 8, 2019 (Xinhua) -- MSC Gulsun docks at the Tianjin Port Pacific International Container Terminal in north China's Tianjin, July 8, 2019. MSC Gulsun, the world's largest container vessel by carrying capacity, set sail from north China's port city of Tianjin on Monday, heading for northwestern Europe. (Xinhua/Mao Zhenhua)
Vágólapra másolva!
Északnyugat-Európába érkezik meg első útja végén a Tiencsinből indult MSC Gülsün, amely jelenleg a világ legnagyobb konténerszállító hajója - számol be arról az Asia Times.
Vágólapra másolva!

Teherszállító kapacitását tekintve az MSC Gülsün a bolygó vizein jelenleg hajózó legnagyobb, kereskedelmi célu vízi jármű, amely hétfőn hagyta el teherdokkját. A kínai bejegyzésű monstrum 224 986 tonnával, illetve 23 756 TEU-val megrakodva bír haladni. (A TEU a tengeri áruszállításban használt, képzett mértékegység, a 20 láb hosszúságú konténereket jelöli - erről az Origo ebben a cikkében írt részletesebben.)

A MSC Gülsün a tiencsini teherkikötő dokkjában, kihajózás előtt Forrás: AFP/Xinhua News Agency/Mao Zhenhua

A jármű 400 méter hosszú, 62 méter széles, első útja pedig Csingtao, Sanghaj, a spanyolországi Algeciras, a lengyelországi Gdansk, valamint Kalinyigrád kikötőinek érintésével vezet Rotterdamba.

Rakománya acél, bútorok és vegyi anyagok

- árulta el a Kínai Tengerhajózási Társaság vezetője.

A hajó Kína egyik legfontosabb kikötőjéből indult útjára, Tiencsin ugyanis 180 országgal jelent kapcsolatot az országnak, fontos állomása az új Selyemút-programnak. Az év első felében az ottani kikötőben 8,33 millió tonna áru fordult meg konténerekben.

Az MSC Gülsün parancsnoki hídja Forrás: AFP/Xinhua News Agency/Mao Zhenhua

A kihajózó MSC Gülsünt a dél-koreai nagyvállalat, a Samsung Heavy Industries hajóépítő cég építette. A rendelkezésre álló információk szerint az óriási járművet számos "okos" technológiával szerelték fel.

Azaz a rendszer

képes a navigációs adatok önálló elemzésére, ami alapján a leggazdaságosabb tengeri útvonalat javasolja a személyzetnek, mind a költségek, mind a biztonság szempontjából.

Indulás előtt Forrás: AFP/Xinhua News Agency/Zhang Yuqi

A Samsung továbbá azt is közölte, a hajót úgy építették meg, hogy az a jövőben akár cseppfolyós gázra (LNG) is átállítható legyen, ami jóval környezetbarátabbá teszi azt.

A dél-koreai gyártónak egyébként további megrendelései vannak hasonló nagyságú szállítóhajókra.