Megugrott a Pepsi nyeresége

népszerű márkák galéria, pepsi
SAN FRANCISCO, CA - JUNE 10: Water droplets cling to a bottle of Pepsi that sits in a cooler of a food truck on June 10, 2015 in San Francisco, California. The San Francisco board of supervisors has approved an ordinance that would require warning labels to be placed on advertisements for soda and sugary drinks to alert consumers of the risk of obesity, diabetes and tooth decay. The ordinance would also ban advertising of sugary drinks on city-owned property. If San Francisco mayor Ed Lee approves the measure, the law would be the first of its kind in the nation. Justin Sullivan/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
A vártnál nagyobb bevétel mellett nagyobb nyereséget is termelt a PepsiCo amerikai üdítő- és chipsgyártó a második negyedévben, ami hagyományos terméke, a Pepsi márkájú szénsavas üdítők, valamint olyan nassok, mint a Lay's és a Doritos iránti kereslet növekedésének volt köszönhető.
Vágólapra másolva!

Az amerikai üdítő- és chipsgyártó cég most közzétett beszámolója szerint az adózott eredménye 2,035 milliárd dollár, részvényenként 1,44 dollár volt a június 15-ével végződött három hónapban, ami 11,8 százalékkal, illetve 12,5 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi 1,82 milliárd dollárt, részvényarányosan 1,28 dollárt.

Illusztráció Forrás: AFP/Getty Images/Justin Sullivan

Az egyszeri tételek nélküli részvényarányos eredmény 1,54 dollár lett, nagyobb a szakértők által várt 1,5 dollárnál.

A PepsiCo bevétele 16,449 milliárd dollárt tett ki, éves összevetésben 2,2 százalékkal nőtt. Elemzők ennél kisebb bevételre, 16,43 milliárd dollárra számítottak.

Az üdítőitalokból több bevétel folyt be annak nyomán, hogy a vállalat megváltoztatta csomagolási stratégiáját.

Kisebb dobozokba tölti az üdítőitalokat, amivel nőtt a haszonkulcsa, ráadásul újabb fogyasztókat vonzott magához, az egészségtudatos fogyasztókat, akik időnként engednek a csábításnak, de hosszú távon inkább egészséges ételeket, italokat fogyasztanak.

Illusztráció Forrás: Flickr/Funky Tee

Azóta, hogy tavaly októberben a spanyol Ramón Laguarta vette át aPepsiCo elnök-vezérigazgatói tisztségét, többet fordítanak reklámokra és a terjesztési hálózatokra, új termékeket vezettek be és megváltoztatták a kiszerelést.

A vállalat eredményeit azonban bizonyos fokú szkepticizmussal fogadták a befektetők, nem tetszett nekik az, hogy a Pepsi árat emelt a kisebb üdítős dobozokért cserébe.

Hiába verte meg minden soron az elemzői várakozásokat, a PepsiCo árfolyama csökkenésre váltott, és zárás előtt két órával 1,28 százalékos mínuszban, 130,86 dolláron forgott a New York-i tőzsdén. Az egy évvel ezelőtti értékéhez képest majdnem 21 százalékkal nőtt a Pepsico árfolyama.