Fellépnek a nem valódi várandósokat mutató reklámok ellen

Pregnant Woman Holding Teddy Bear Sitting On Floor Real People Toothy Smile One Woman Only Only Women One Young Woman Only Only Young Women Young Women Women Females Adults Only Domestic Life 25-29 Years 20-29 Years Young Adult Adult Smiling Sitting Looki
Pregnant Woman Holding Teddy Bear and smiling, sitting on the floor in her living room. Wearing white T-shirt . Woman has brown curly hair and beautiful smile. Sunlight in background.
Vágólapra másolva!
Egy sokat foglalkoztatott modell, Louise Boyce, kezdeményezte a nagy divatcégeknél azt, hagyjanak fel a gyakorlattal, hogy várandós nőknek készült reklámjaikban műanyagpocakkal felszerelt nőket mutagatnak a vélt hitelesség kedvééert - írja a BBC.
Vágólapra másolva!

A modell most harmadik gyerekével várandós, a 17. hétben jár, és videóüzenetben kelt ki a divatcégek gyakorlatai ellen, miszerint azok pocakimitációkkal szerelik fel a többnyire tökéletes alkatú fiatal modelleket termékeik reklámozásához. A végső lökést az adta fellépéséhez, hogy egy Arabella Chi nevű, egykori reality-sztár úgy vállalt el egy reklámkampányt az Asos Maternity-hez, hogy a reklámozott ruhák alatt valójában csak egy ál-has dudorodik. A 28 éves nő nemhogy nem várandós, még csak terhes sem volt soha.

Illusztráció Forrás: Getty Images/vgajic/Miodrag Gajic

Boyce azt szerené elérni, hogy a

cégek innentől csak valóban várandós nőkkel reklámozzanak, ha üzeneteikkel őket szólítanák meg.

Szerinte a hamis terhességre épített kampányok nem valóságos arculatát mutatják a terhességnek. Érvelése szerint, a várandós nők egyszerűen nem tudnak úgy kinézni a ruhákban, mint ahogy a képeken látják, mivel egész testük átalakul. Bármilyen ruhát is vesznek magukra a látottak közül, az biztosan másképp áll rajtuk, mint a műhasat viselő modellen.

Így viszont a reklámok megtévesztik őket, amitől csak még stresszesebbek lesznek a várandósság amúgy is nehéz időszaka alatt.

Azt is hozzátette, a reklámokban alkalmazott ál-hasak számos formában és méretben készülnek, amivel viszont a kiskereskedelmi szektor egyszerűen figyelmen kívül hagyja azt, a leendő anyák hogyan tekintenek magukra testük átalakulásakor. Ez pedig szerinte fontos, önértékelési kérdés a nőknél.