Ahogy az Origo megírta, újabb lehetséges hibát találtak a Boeing 737 MAX típusú repülőgépeken. Az amerikai repülésbiztonsági hivatal (FAA) nem hozott nyilvánosságra részleteket, csupán annyit közölt, hogy szoftverhibáról van szó. A Reuters úgy tudja, hogy az FAA tesztpilótája egy szimulátorban észlelte a rendellenes működést, amely most is a repülőgép átbukását megelőző rendszerrel lehet összefüggésben. A beszámolók szerint, könnyen lehet, hogy ezúttal nem vagy nem csak szoftveres hiábra bukkantak, hanem
az alrendszer mögött álló álló mikroprocesszor teljesítménye lehet elégtelen a rendkívül számításigényes feladatok elvárt idő alatti elvégzéséhez.
Az FAA egyik tisztviselője nem sokkal korábban még azt nyilatkozta, ha a június közepén elindított ellenőrzések a javított szoftverrel kapcsolatban lezárulnak és mindent rendben találnak, a géptípus már augusztus második felében megkaphatja a felemelkedéshez szükséges jóváhagyásokat. Most azonban egészen biztosnak látszik, hogy ez nem teljesülhet.
A hírek szerint legkorábban szeptember végére tolódhat a gépek újbóli szolgálatba állítása, így várhatóan csak októbertől szállíthatnak utasokat - ha minden rendben megy.
Ugyanakkor az FAA engedélye csak elvi jóváhagyás, a légitársaságoknak még meg kell oldaniuk a típus visszarendezését a menetrendekbe, és persze meggyőzni az utasokat arról, hogy utazzanak is azokon. A Southwest Airlines, a Boeing MAX családjának legnagyobb vásárlója és a gyártó kiemelt, exkluzív partnere például azt nyilatkozta, az FAA engedélye után 30 napra biztosan szükségük lesz a gépeik forgalomba való visszaállításához.