Egyre nagyobb bajban van a Tesco

Tesco
Tesco shopping centre is seen in Gdynia, Poland on 30 January 2018 President Andrzej Duda signed into law the shopping ban in Poland on Sundays. New law backed by labor unions and the Catholic church, force retail businesses to close for two Sundays a month, from March 2018 and for all Sundays but a few exceptions in 2020. (Photo by Michal Fludra/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Egyre nagyobb nyomás alá kerül a Tesco Nagy-Britanniában, ahogy az áruházláncot nemcsak a brexittel összefüggő bizonytalanságok, de az Amazon folyamatos térnyerése is nehéz helyzetbe hozza.
Vágólapra másolva!

Ahogy az Amazon egyre jobban terjeszti ki a működését Nagy-Britannia városaiban, úgy kerülnek egyre nehezebb helyzetbe a hagyományos áruházláncok. Az amerikai online kereskedelmi óriás most a Wm Morrison Supermarkets nevű brit áruházlánccal fokozza az együttműködését,

aminek következtében a vállalat a szigetország még több településén lesz jelen a kiskereskedelemben.

Ez pedig még a piacvezető Tescónak is komoly fejfájást okoz – írja a Bloomberg.

Az Amazon és a Morrison egyébként azt tervezi, hogy bevezetik a Prime Now napon belüli szállítási szolgáltatást olyan városokban, mint Glasgow vagy Liverpool. A hírre a befektetők is kedvezően reagáltak, az áruházlánc részvényei január óta nem látott mértékben erősödtek a hírre.

Az Amazon olyan óriásokat is nehéz helyzetbe hoz, mint a Tesco Forrás: AFP/Denis Charlet

A „Morrisons at Amazon" nevű szolgáltatás jelenleg négy városban üzemel, és a lényege az, hogy a legtöbb vásárló a rendelését követő egy órában meg is kapja a termékeket. A szolgáltatás idén elérhető lesz majd olyan településeken is, mint Newcastle, Sheffield vagy Portsmouth. Ezzel együtt az Amazon vezető befektető a Deliveroo nevű ételszállító cégben is, amely a tervek szerint egész Nagy-Britanniában terjeszkedne.

A Tesco részvényei ezzel szemben több mint 3 százalékot gyengültek, amikor kiderült, a cég első negyedéves eladásai mindössze a felét tették ki annak, amit az elemzők vártak tőle.

Ez arra is utal, hogy a Tesco sem immunis a brexit körüli gazdasági bizonytalanságokra, melyek a brit kiskereskedelmet egyébként is súlyosan érintik. Az online vásárlás terjedésének hatásai pedig csak még fokozzák a nehézségeket az áruházlánc számára.

Mindeközben a brit kiskereskedelmi eladások májusban, éves alapon, 2,7 százalékkal zsugorodtak, ami a legnagyobb mértékű esés volt 1995 óta. A szigetország kiskereskedelme ráadásul annyira szenved, hogy az áruházak sorra zárják be az üzleteiket.

Ehhez jön még, hogy az online vásárlás térnyerése fokozott kihívás elé állítja a hagyományos szereplőket. A Tesco online eladásai például 7 százalékkal nőttek májusban az egy évvel korábbi szinthez képest, azonban a cégnek egyre erősebb online versennyel kell szembenéznie.