Az Airbus 15 éven belül kijöhet az első, piacra kerülő hibrid repülőgéppel, az A320Neo változatának új, vegyes meghajtású modelljével - állítják az Airbus tervezési és termékfejlesztési stratégiájára rálátók. A pontos időpontot számos körülmény befolyásolja, többek között az is, hogy az Airbus most is fejleszt egy új modellt, ami várhatóan a 240 utas szállítására képes, szintén sikeres A321Neo-hoz lesz hasonló kapacitású.
Bárhogy is, a vállalat stratégiáját aszerint alakítja, hogy minél inkább megerősödjön a globális riválissal, a Boeinggel folytatott versenyben - állítják a források.
Az bizonyosnak látszik, hogy az Airbusnál továbbra is az A320-as család fejlesztése az egyik legfontosabb célkitűzés.
Ez a gépcsalád az 1980-as évek második felében jelent meg, és az akkori piacvezető 737-es Boeing család kihívójának szánta az európai konszern. Az 737-esekkel szembeni egyik fő érv a jelentős, 20 százalékkal hatékonyabb üzemanyag-hatékonyság biztosítása volt, és úgy tűnik, 2030-ra ebben az Airbus fog győzni, addigi fejlesztései révén.
Bár a hibrid modell bevezetéséhez szükséges technológiára valószínűleg még néhány évet várni kell, az Airbusnál abban bíznak, hogy a légicégek addig átesnek azon a szemléletváltáson, amely ahhoz kell, hogy előnyben részesítsék a hibrid meghajtások nyújtotta hatékonyságot a hagyományossal szemben.
A technológia megjelenésének és elterjedésének nagy jelentősége lehet a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentésében.
Az Airbus gyártóként maga is korábban ígéretet tett arra, hogy 2050-re 75 százalékkal csökkenti saját szén-dioxid kibocsátását. Az elektromos meghajtás terjedésével pedig a repülőgépeket megvásárló légifuvarozó társaság is komoly lépéseket tehetnének a környezet és a klíma védelme érdekében.