Áttörés: 2035-ig érkezhet az Airbus sikerrepülőgépének hibrid változata

kínai-amerikai kereskedelmi háború, airbus
(FILES) In this file photo taken on September 25, 2014 an Airbus A320neo takes off for its first test flight in Blagnac near Toulouse, southern France. Airbus saw its profits plunge by 30 percent in the first quarter of 2018 due to delays in delivery of its A320neo engines but still plans to supply 800 aircraft this year, the company said on April 27, 2018. Its net income dropped to 283 million euros (USD 342 million) from 409 million euros for the same period last year. / AFP PHOTO / Eric CABANIS
Vágólapra másolva!
A Bloomberg értesülései szerint az Airbus egyik sikermodelljét, az A320-ast, pontosabban annak fejlesztett, "Neo"-változatát hozná ki hibrid - a hagyományos mellett elektromos is - meghajtással, legkésőbb 15 éven belül, illetve 2035-ig bezárólag. Az A320-as gépek a cég nagyon keresett modelljei, főleg a regionális közlekedésben használják azokat, elsősorban a fapados modell szerint működő társaságok. Vásárlói között van a magyar hátterű légicég, a WizzAir is.
Vágólapra másolva!

Az Airbus 15 éven belül kijöhet az első, piacra kerülő hibrid repülőgéppel, az A320Neo változatának új, vegyes meghajtású modelljével - állítják az Airbus tervezési és termékfejlesztési stratégiájára rálátók. A pontos időpontot számos körülmény befolyásolja, többek között az is, hogy az Airbus most is fejleszt egy új modellt, ami várhatóan a 240 utas szállítására képes, szintén sikeres A321Neo-hoz lesz hasonló kapacitású.

Bárhogy is, a vállalat stratégiáját aszerint alakítja, hogy minél inkább megerősödjön a globális riválissal, a Boeinggel folytatott versenyben - állítják a források.

Az bizonyosnak látszik, hogy az Airbusnál továbbra is az A320-as család fejlesztése az egyik legfontosabb célkitűzés.

Az Airbus A320 Neo modellje: ebből jöhet 2035-re a hibrid változat Forrás: AFP/Eric Cabanis

Ez a gépcsalád az 1980-as évek második felében jelent meg, és az akkori piacvezető 737-es Boeing család kihívójának szánta az európai konszern. Az 737-esekkel szembeni egyik fő érv a jelentős, 20 százalékkal hatékonyabb üzemanyag-hatékonyság biztosítása volt, és úgy tűnik, 2030-ra ebben az Airbus fog győzni, addigi fejlesztései révén.

Bár a hibrid modell bevezetéséhez szükséges technológiára valószínűleg még néhány évet várni kell, az Airbusnál abban bíznak, hogy a légicégek addig átesnek azon a szemléletváltáson, amely ahhoz kell, hogy előnyben részesítsék a hibrid meghajtások nyújtotta hatékonyságot a hagyományossal szemben.

A technológia megjelenésének és elterjedésének nagy jelentősége lehet a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentésében.

Az Airbus gyártóként maga is korábban ígéretet tett arra, hogy 2050-re 75 százalékkal csökkenti saját szén-dioxid kibocsátását. Az elektromos meghajtás terjedésével pedig a repülőgépeket megvásárló légifuvarozó társaság is komoly lépéseket tehetnének a környezet és a klíma védelme érdekében.