Itt az újdonság, amely átrendezheti a polgári légiközlekedést

Kennedy Repülőtér TWA luxus Hotel
NEW YORK, NY - MAY 15: "Connie," the 1958 Lockheed Constellation airplane restored as a cocktail lounge is seen at the newly opened TWA Hotel at JFK Airport on May 15, 2019 in New York City. The new, 1960's themed hotel built inside the former Trans World Airlines terminal includes high end retail shops, restaurants, and a rooftop bar with runway views. Kevin Hagen/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Több mint két évvel azután, hogy a titokzatos golyó alakú repülőgép felbukkant a Victorville közelében található Southern California logisztikai repülőtéren, mára közel került az első repüléséhez. Annak ellenére, hogy a tervezését és a céljai nagy részét még mindig homály fedi, az már nyilvánvaló, hogy az Otto Aviation Celera 500L nevű repülőgép határozottan a nagy hatékonyságú repülésre összpontosít, amely felforgathatja a légiközlekedési piacot.
Vágólapra másolva!

Idén januárban új képek jelentek meg a tolócsavaros Celera 500L-ről, mely amerikai polgári nyilvántartási kódot hordoz, és már egészen közel áll a végleges formájához. A géppel nagy sebességű taxiteszteket végeztek a dél-kaliforniai logisztikai repülőtéren. Ez azt jelenti, hogy a légijármű közelebb került az első hivatalos repüléshez.

A gép gyártója, az Otto Aviation Group körülbelül egy évtizede dolgozik ezen a projekten, szinte titokban.

A cég szabadalmi dokumentumaiban a hagyományos kereskedelmi légiközlekedési modellek felváltásának igénye áll, amit a légijárművek teljesítményének jobb hatékonyságával érnének el.

Egy ilyen közlekedési rendszerben egyedi repülőgépre van szükség, amely bármely repülőterről fel és le is tud szállni. Az üzemeltetési költségek jóval alacsonyabbak lennének, mint a jelenlegi kereskedelmi repülőgépek esetében, sőt olcsóbb lenne a hajónál is, miközben megőrizné az eddigi utas- és poggyászterhelhetőséget, továbbá a legtöbb, jelenleg használt üzleti repülőgép komfortját is. Fontos továbbá, hogy a repülőgép karbantartása egyszerű lesz, és mindössze egyetlen pilótát igényel.

A gép képe az Instagramon

A szabadalom szerint a gép óránként 740 és 820 kilométer közötti sebességgel repül, legfeljebb 65 ezer méteres magasságban, 100 kilométerre vetítve mindössze mintegy 6,5 literes fogyasztással.

Ezzel az Otto Aviation a jelenlegi hasonló kategóriájú gépekhez képest legalább tízszer nagyobb hatékonyságról ír a szabadalmában.

A repülőgépet komoly titoktartás övezi, így nehéz vele kapcsolatban bármit jósolni, de a gép akár forradalmat is elindíthat azzal, hogy egészen más pozícióba helyezi a polgári légiközlekedést a kisebb repülőterek közötti közvetlen, alacsony költségű repülések beindításával.

Forrás: Thedrive.com