Ezért nem lesz a Tesla az elektromos autók világának királya

Tesla
--FILE--People visit the stand of Tesla during the 14th China (Guangzhou) International Automobile Exhibition, also known as Auto Guangzhou 2016, in Guangzhou city, south China's Guangdong province, 18 November 2016. US-based electric car producer Tesla Inc is moving swiftly to accelerate its production in China, as the company tries to reduce the negative impact on its sales in the Chinese market from tariffs amid a trade war between China and the US. Tesla said that it would move portions of the Model 3 production to China in 2019 and fast-track other localization plans in a bid to reduce prices that have been significantly boosted by tariffs, the company said on Wednesday. "In order to significantly increase the affordability of the Model 3, we have decided to accelerate our manufacturing timeline in China," the US company said in a statement, adding that demand in China remains "challenging" due to a 40 percent import duty for imported models. Although China has reduced tariffs on all imported cars to 15 percent, tariffs on cars imported from the US have increased to 40 percent, according to Tesla.
Vágólapra másolva!
A Tesla várhatóan nem fog világuralomra törni, vagyis hosszabb távon meg fog maradni egy olyan luxusvállalatnak, amely csak szűk rétegeket ér el – mondják a Barclays elemzői. Ezzel párhuzamosan a befektetők egyre nagyobb kétségekkel figyelik a cég jövőjét.
Vágólapra másolva!

A Wall Street az elmúlt hetekben nem rajongott túlzottan a Tesláért, és ez az elektromos autó gyártó cég részvényén is meglátszott. A Tesla papírja közel 2 százalékot esett csütörtökön, amivel ebben a hónapban már 21 százalékos mínuszban van – írja a MarketWatch.

A Barclays elemzői ezzel együtt 192 dollárról 150 dollárra csökkentették a Tesla célárfolyamát, amivel 20 százalékos gyengülést vetítettek előre.

A háttérben pedig elsősorban az áll, hogy az elemzők egyre pesszimistábbak a Tesla fejlődési lehetőségeivel kapcsolatban. A Barclays egyik szakértője, Collin Langan jelezte, egyre nagyobb a valószínűsége annak, hogy a Tesla megmarad egy szűk piaci szegmensben, vagyis nem fogja széles körben meghódítani a globális elektromos autó piacot.

Egyre pesszimistábbak a befektetők a Tesla jövőjével kapcsolatban Forrás: AFP/Imaginechina/Dycj

Ezt támasztja alá, hogy a Model 3 iránti kereslet stagnál az Egyesült Államokban, és a vállalat továbbra sem tudott elindulni azon az úton, hogy jelentős nyereséget érjen el az autóiból. Mindeközben a napenergia tárolók telepítése csökkenést mutatott az elmúlt két negyedév során, ami az elemzők szerint igen komoly kihívást jelent a cég számára.

Emellett az elemzők egyre szkeptikusabb hangot ütnek meg Elon Musk nagyszabású terveivel kapcsolatban is.

A Tesla vezetője ugyanis korábban bedobta a teljesen önvezető robottaxi ötletét is, azonban a szakma komoly kétségekkel tekint arra, hogy a Tesla képes lesz-e véghezvinni a tervét.

Éppen ezért a Barclays elemzői úgy számolnak, hogy a befektetők figyelme egyre inkább vissza fog térni a Tesla rövidtávú fundamentumaihoz, beleértve a termékei iránti keresletet, a nyereségességet és a készpénzállományt.

A Tesla részvényárfolyamának idei alakulása Forrás: Investing.com

Az sem segíti a Tesla befektetői megítélését, hogy a vállalat nem áll túl jól a szabad készpénzállománnyal.

Az idei első negyedévet ugyanis 2,2 milliárd dollárnyi készpénzzel fejezte be Elon Musk cége, ami 1,5 milliárddal kevesebb a 2018 végi számnál

– ez részben egy márciusban végrehajtott, 920 millió dolláros kötvénykifizetésnek köszönhető.

Az elmúlt 12 hónapban a Tesla részvényei 36 százalékot estek, míg az idei évben eddig 43 százalékos a mínusz. Ezzel egy időben az S&P 500 amerikai részvényindex idén 11 százalékot, míg az elmúlt 12 hónap során összesen 2,4 százalékot emelkedett.