Régi magyar márkák térnek vissza, mutatjuk, mit ígér a gyártó

wc papír
Toilet paper holder and roll.
Vágólapra másolva!
Ismét megjelenik a boltok polcain a Crepto és a Szilvia. A jól ismert márkákat a Magyar Piszke Kft. vezeti vissza a piacra, környezetvédő csomagolásban, papírdobozban is kínálva azokat. Bodrogai Ferenc, a társaság alapítója, ügyvezetője úgy gondolja, innovációjukat az egész iparág követni fogja, hiszen a teljesen lebomló csomagolás mellett a tekercsen lévő papír mennyiségének növelésével is óvják a környezetet.
Vágólapra másolva!

A Nárcisz, a Crepto és a Szilvia márkákkal tér vissza a hazai papírkereskedelembe a Magyar Piszke Kft. A régi, jól ismert márkákaneveket az ágazat meghatározó személyiségének tartott Bodrogai Ferenc vásárolta meg, a nagymúltú Piszke Papírgyár felszámolása során, írja a társaság közleményében.

Képünk illusztráció! Forrás: Science Photo Library/TEK IMAGE/SCIENCE PHOTO LIBRARY/Tek Image

Bodrogai szerint a higiéniai papírgyártás korszakváltás előtt áll: az alacsony áron kínált, rossz minőségű, környezetszennyező termékek helyett az egyre tudatosabb fogyasztók a jó ár-érték arányú fogyasztási cikkeket keresik. Egyre nő az igény a környezeti szempontból fenntartható termékek iránt és ez a fogyasztói elvárás a higiéniai papírok piacán is megjelenik.

Egyetlen négyfős család egy évben csak a toalettpapír csomagolásának kidobásával 7 négyzetméternyi nejlonszemetet termel.

Ha kiterítenénk azt a műanyag mennyiséget, amit a magyarok csak a toalettpapír csomagolásával egy évben megtermelnek, lefedhetnénk vele Budakalászt.

A cég műanyagmentes, papírdobozos csomagolásban is elindítja a Creptot és a Szilviát a piacon.

A Dunapackkal együttműködésben készített papírdobozok újrahasznosított és újrahasznosítható alapanyagokból készülnek. A csomagolás tervezésénél ügyeltek arra is, hogy a dobozok egyneműek legyenek, ami megkönnyíti az újrahasznosítást. A doboz konstrukcióját úgy alakították ki, hogy annak alapanyag igénye a lehető legkisebb legyen, miközben figyelmet fordítottak arra, hogy az áru teljesen illeszkedjen a raklaphoz. Így a raklapot a lehető legjobban ki lehet használni, ami ismét csak csökkenti a csomagolás ökológiai lábnyomát.

A termékek kialakításakor figyeltek arra, hogy a tekercsen minél több hasznos papír legyen.

Képünk illusztráció! Forrás: Getty Images/iStockphoto/deucee_/Bbudrewicz.Com

A Magyar Piszkénél egy tekercsen 250 lap van, míg a hagyományos termékeken átlagosan csak 150. Azzal, hogy 66 százalékkal több papír van egy tekercsen, elérték, hogy 40 százalékkal kevesebb a cséve mennyisége: egy doboznyi (36 darab) tekercs a hagyományosból 60 tekercsnek felelne meg. Mindez azt is jelenti, hogy a Crepto kisebb helyen is elfér: a doboz mérete 25 százalékkal kisebb, mintha 60 tekercset kellene elhelyezni.

A kartondobozos Crepto Inspiratív 36 tekercses toalettpapír és Szilvia Inspiratív 18 tekercses kéztörlő esetében a dobozon "Ökologikus megoldás" embléma is szerepel majd, melyet a továbbiakban a környezettudatos termékek megkülönböztetésére, tanúsító védjegyként vezetnének be.