Az Airbus egy közepes méretű új géppel vágna vissza a Boeingnek

emirates
A picture taken on February 1, 2012 shows an A330-200 Airbus plane of Emirates airline at the Harare International Airport on February 1, 2012. Emirates Airline made its maiden flight to Harare today as it launched a new service between Zimbabwe, Zambia and Dubai. Zimbabwe's transport minister Nicholas Goche said the arrival of Emirates at a time many international airlines had stopped flights to Zimbabwe was "a historical day for Zimbabwe. AFP PHOTO / JEKESAI NJIKISANA
Vágólapra másolva!
A francia Airbus bejelentése szerint a Boeing tervezett közepes méretű repülőgépével szemben - ha kell - akkor akár saját repülőit is újratervezi  – írja a Reuters.
Vágólapra másolva!

Az amerikai Boeing jelenleg azt vizsgálja, hogy érdemes-e egy 220-270 férőhelyes, közepes méretű sugárhajtású gépet terveznie – hasonlóan az Airbus A330-as repülőihez. A francia vállalat értékesítési vezetője, Christian Scherer erre úgy reagált, hogy

az A330neo és az A321neo tervei annyira kiforrottak, hogy a cég hajlandó rugalmasan kezelni az árképzésüket is.

Az Airbus A330-as gépe. Forrás: AFP/Jekesai Njikizana

A Boeing állítása szerint a saját fejlesztésű közepes méretű modelljei sokkal hatékonyabbak lennének a francia gépeknél, továbbá a saját A321-es repülőgépük hosszú távú változatán is dolgoznak fejlesztőik.

A két óriáscég a 150 milliárd dolláros globális repülőgépipar legfontosabb szereplői.

Michael Schoellhorn – az új műveleti vezérigazgató – elmondta:

az Airbus tanulmányozza, hogy miként tudná növelni európai gyárai hatékonyságát.

Továbbá a Bombardiererrel is tárgyalnak arról, hogy a kanadai vállalat esetleg eladja belfasti repülőgépgyárát.

Illusztráció Forrás: AFP/Wang Zhao

Az Airbus tisztviselői aggodalmukat fejezték ki a kínai-amerikai kereskedelmi feszültségek keresletre gyakorolt hatása miatt, annak ellenére, hogy Scherer véleménye szerint

a piac meglehetősen felfelé ívelő szakaszban van, és kevéssé függ a gazdasági ciklusoktól.

Mindkét vállalatnál meglehetősen gyenge volt az évkezdet, ráadásul több volt a lemondás az első négy hónapban, mint a rendelés. A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) múlt héten kiadott közleményében egyébként már csökkentette a 2019-re várható nyereségi előrejelzéseket.