Terjed a hangazonosításon alapuló fizetés

Alibaba opens futuristic hotel with robot assistants to accomodate guests China Chinese Zhejiang Hangzhou Alibaba Flyzoo Hotel futuristic
A Chinese guest uses the specific app on her smartphone to remote-control the air conditioner in a guest room at Alibaba's futuristic hotel "Flyzoo Hotel" in Hangzhou city, east China's Zhejiang province, 17 December 2018. Alibaba Group opened its first "future hotel" featuring robot staff as the Chinese e-commerce giant is leading the next generation of hospitality. The Flyzoo Hotel in Hangzhou city, Zhejiang province, where Alibaba is headquartered, has a number of automatons available to help guide and accommodate guests. In addition to robotic assistance, the hotel also features other high-tech capabilities, like automatic self-service check-in with rooms that open upon a scan of the guest's face. Patrons can also adjust their room's temperature, lights and various appliances through voice commands thanks to a smart hub.
Vágólapra másolva!
Siri, az Apple intelligens asszisztense már képes arra, hogy közvetlen utalásokat indítson a Venmo segítségével, az Amazon Alexa a Capital One bankkártya számlánkat tudja kezelni, míg a Google Assistant lehetővé teszi vásárlóinak, hogy hanggal azonosítsák magukat, és ezzel hagyják jóvá kifizetéseiket.
Vágólapra másolva!

Egy korábbi, 2017-es jelentésből kitűnik, hogy az amerikai lakosságnak már nyolc százaléka hangutasításokkal kezeli pénzügyeit, vagyis vásárol, átutal, vagy éppen számlát fizet be.

Illusztráció Forrás: Imaginechina/Stringer - Imaginechina/Stringer

Napjainkban közel 18 millió amerikai fogyasztó fizet hangjával, és a Business Insider jelentése szerint a számuk négyszeresére fog emelkedni a következő öt évben.

Vagyis

2022-ig az amerikai felnőttek 31 százaléka, mintegy 78 millióan már hang alapú fizetési szolgáltatásokat fog használni.

A jelentésben azt vizsgálták, hogy miért dolgoznak azon az olyan pénzügyi vállalatok, mint a PayPal vagy a Bank of America, hogy hang alapján is azonosíthatóak legyenek ügyfeleik.

Ehhez három fő összetevőre van szükség: hang-támogatott eszközök robbanásszerű növekedése, a mesterséges intelligencia térnyerése, valamint a fogyasztói értékekhez való hozzáférés biztosítása hang alapján.

Illusztráció Forrás: AFP/Yoshikazu Tsuno

Ugyanakkor a bankszektor bizonytalanságot mutat a hangfelismerésen alapuló fizetési rendszer bevezetésében.

Míg rengeteg olyan szolgáltatás van, ami évekkel ezelőtt lecserélte a jelszavakat hangfelismerésre, addig az első ilyen irányú lépés a bankszektorban 2016-ban történt.

A felmérés szerint a hangfelismerést használók fele azért választotta ezt a módot, mert könnyen használható, míg 44 százalék szeretné kipróbálni, mint új, interaktív lehetőséget.