Sokan várták az iparágban a Ford hétfői nagy bejelentését, amelyből kiderült, mit tervez a vállalat a tavaly beindított átalakítási program keretében.
Az autógyártó évente nagyjából 600 millió dollárt szeretne megtakarítani az átszervezéssel,
amelynek keretében elbocsátja a globális dolgozóinak nagyjából 10 százalékát. Ez világszerte durván 7000 alkalmazottat jelent, míg az Egyesült Államokban 2300 álláshely szűnhet meg – írja a Business Insider.
A leépítések számos különböző területet érintenek majd, a mérnököktől a termékfejlesztésen és a marketingen át a pénzügyi ágazatig, azonban a vállalat ezzel együtt új embereket is felvesz olyan kritikusan fontos területekre, mint a szoftverfejlesztés vagy az önvezető és elektromos járművekkel összefüggő ágazatok.
A Ford vezérigazgatója, Jim Hackett hétfőn jelezte, az átszervezés negyedik, és egyben utolsó, hulláma kedden kezdődik, és az amerikai leépítések jelentős része május 24-én véget is ér.
Mindazonáltal nem a Ford az egyetlen nagy amerikai autógyártó, amelyik komoly átszervezésen megy keresztül.
A General Motors (GM) szintén komoly leépítésekbe kezdett, ahogy az USA-ban az autógyártók egyre csökkenő – noha még mindig elég erős – bevételekkel kénytelenek szembenézni.
A General Motors egyébként novemberben közölte, akár 14 000 alkalmazottat is elbocsáthat, illetve a költségcsökkentések mellett egyre nagyobb hangsúlyt kívánnak helyezni az elektromos járművekre. A megtakarítási projekt részeként a vállalat bezár öt gyárat az Egyesült Államokban és Kanadában, valamint világszerte további 8000 fehérgalléros álláshelyet épít le.
A GM leépítései a Fehér Házig is eljutottak, és Donald Trump amerikai elnök mellett a Kongresszus is bírálta a társaságot. Trump kritikái különösen arra vonatkoztak, hogy a GM bejelentette egy kisebb gyár bezárását az Ohio államban található Lordstownban.