Nagyot bukott a Pinterest, bezuhant a részvény is

Pinterest, felület, logó
BANGKOK,THAILAND -January 14,2018: Hand holding Apple iPhone7 with Pinterest application on the screen with Notebook, Coffee cup, Pen, Glasses and Green Heart on White background
Vágólapra másolva!
Majdnem 20 százalékot esett a Pinterest tőzsdei árfolyama, miután a közösségi média vállalat közzétette a tőzsdére lépése utáni első negyedéves gyorsjelentését. A képmegosztó cég a vártnál nagyobb veszteségről jelentett, ami miatt a befektetők meg is büntették.
Vágólapra másolva!

Bár a csütörtöki kereskedési nap folyamán a Pinterest majdnem 8 százalékos pluszban végzett, a zárás után a vállalat közzétette a kezdeti nyilvános részvénykibocsátás (IPO) utáni első gyorsjelentését. A számok pedig annyira kiábrándították a befektetőket, hogy a vállalat papírja 19 százalékos mínuszba is lement – majd végül 14,87 százalékos gyengüléssel ért véget a zárás utáni kereskedés a papírral.

A cég árfolyama a hivatalos tőzsdezáráskor 30,86 dolláron állt, de a zárás utáni kereskedés során 26,27 dollárig süllyedt a részvény.

Mindennek következtében a Pinterest végül 2,5 milliárd dollárt veszített a piaci értékéből, vagyis nagyjából 14 milliárdos értékkel fejezte be a napot – írja a CNBC.

Meglepő veszteség

A legnagyobb problémát a vállalat vesztesége okozta, amely a jelentés szerint részvényenként 32 centes volt az idei első negyedévben. Ez pedig sokkal rosszabb, mint a 11 százalékos elemzői konszenzus.

A Pinterest részvényének teljesítménye a tőzsdére lépéstől a csütörtöki tőzsdezárásig Forrás: Investing.com

A hangulatot az sem javította érdemben, hogy a Pinterest bevétele 201,9 millió dollár volt, ami viszont felülmúlta a 200,6 milliós elemzői várakozást.

A közösségi képmegosztó sztárvállalat ezzel együtt úgy számolt, hogy

az idei egész évben 1,06 és 1,08 milliárd dollár között alakulhat a bevétele.

Ez mérföldkő lenne a cég életében, mivel először fordulna elő, hogy a Pinterest 1 milliárd dollár fölötti éves bevételt generál.

Nemzetközi terjeszkedés

Mindemellett a jelentésből kiderül, hogy a cégnek 291 millió aktív havi felhasználója volt az idei első negyedévben, ami 22 százalékos növekedés az egy évvel korábbi szinthez képest. Az átlagos felhasználónkénti bevétel 26 százalékkal 73 centre erősödött 2019 első három hónapjában éves alapon.

A cég egyébként erőteljesebb növekedést él meg a nemzetközi környezetben, mint hazai terepen, az Egyesült Államokban.

A nemzetközi bevételek ugyanis éves alapon 114 százalékkal nőttek, míg az USA-ban csupán 51 százalékos volt a bővülés.

A konkrét számokat tekintve azonban még így is az USA-ból jön a bevétel döntő része. Az idei első negyedévben az amerikai bevétel 187 millió dollár volt, míg a nemzetközi összeg csupán 15 millió.

Egyre kiábrándítóbb a Pinterest vesztesége Forrás: Shutterstock

A havi aktív felhasználók száma nemzetközi szinten 29 százalékkal 206 millióra emelkedett, míg az USA-ban 6 százalékkal 85 millióra bővült a számuk. A cég pénzügyi vezetője, Todd Morgenfeld hangsúlyozta, hogy az angol nyelv által dominált országokban a nemzetközi növekedést az Egyesült Királyság és Kanada hajtotta,

de a vállalat jelenleg komoly figyelmet szentel az európai bővülésnek.

A Pinterest az elmúlt negyedévben hat új piacra lépett be, aminek következtében most már összesen 13 országban vannak jelen.