Az elektromos meghajtású teherjárművek a fejlesztő Einride és az egyik legnagyobb logisztikai szolgáltató, a DB Schenker összefogásával gurulhattak ki az utakra.
A leginkább a Star Wars-filmek világából ismert birodalmi rohamosztagosok egyik csoportjának sisakját idéző járművek
innentől napi rendszerességgel szállítanak árut a közúti forgalomban.
A korábban a Volvót irányító Einride-igazgató, Robert Falck ennek kapcsán azt mondta, hogy a közúti forgalomba állítása ezeknek a járműveknek mérföldkövet jelent.
A teljes teherrel 26 tonnát nyomó T-Podoknak nincs vezetőfülkéjük, és a cég közlése szerint az úton töltött idő költségei így 60 százalékkal csökkenek egy dízeles, sofőr vezette teherautó költségeihez képest.
Kattintson az alábbi képre, galériában mutatjuk a teherautókról készült fotókat!
A Schenker mellett az Einride rendelést kapott a német diszkontóriás Lidltől, a svéd szállítmányozási vállalattól, a Svenska-tól, és további öt nagy cégtől is.
A tervek szerint 2020 végére 200 járművük áll forgalomba.
Az áruszállítók folyamatos nyomás alatt vannak, hogy csökkentsék a szállítási időt, fogják vissza emissziójukat, miközben a fogyatkozó sofőrszám jelentette kihívással is szembe kell nézniük. A Schenker vezetője, Jochen Thewes szerint a T-Pod az ideális megoldás számukra, aminek kifejlesztését két szektor, a digitalizáció és az elektromos meghajtás hatalmas fejlődése tette lehetővé.
A T-Pod a jelenlegi második legmagasabb, 4-es besorolást kapott az önvezető járművek között (a fokozatok között főként az adja meg a különbséget, milyen mértékű emberi beavatkozást enged meg a rendszer). Az Nvidia speciális platformját használja valós idejű vizuális adatfeldolgozásra.
A rendszer olyan kifinomult, hogy egy operátor akár kilométerekről is képes felügyelni tíz ilyen járművet.
A teherautók egyelőre rövid utakat tesznek meg, Jonkoping város ipari területén áthaladva, csökkentett sebességgel, viszont közúton, éles forgalomban. Az Einride már a további engedélyek beszerzésén dolgozik, és bejelentették amerikai terjeszkedési terveiket is. A cégnél úgy vélik, a zéró kibocsátású elektromos önvezető járműveknek egyre nagyobb piaca lesz az USA.