Birodalmi rohamosztagosokként indultak el az első önvezető teherautók

Einride önvezető kamion Svédország
Vágólapra másolva!
Miután a szükséges engedélyeket megkapták, a világon elsőként, közúti forgalomba álltak önvezető teherautók, méghozzá Svédországban - számol be arról a Reuters.
Vágólapra másolva!

Az elektromos meghajtású teherjárművek a fejlesztő Einride és az egyik legnagyobb logisztikai szolgáltató, a DB Schenker összefogásával gurulhattak ki az utakra.

A leginkább a Star Wars-filmek világából ismert birodalmi rohamosztagosok egyik csoportjának sisakját idéző járművek

innentől napi rendszerességgel szállítanak árut a közúti forgalomban.

A korábban a Volvót irányító Einride-igazgató, Robert Falck ennek kapcsán azt mondta, hogy a közúti forgalomba állítása ezeknek a járműveknek mérföldkövet jelent.

A teljes teherrel 26 tonnát nyomó T-Podoknak nincs vezetőfülkéjük, és a cég közlése szerint az úton töltött idő költségei így 60 százalékkal csökkenek egy dízeles, sofőr vezette teherautó költségeihez képest.

Kattintson az alábbi képre, galériában mutatjuk a teherautókról készült fotókat!

Einride önvezető kamion Svédország
Einride önvezető kamion Svédország
Einride önvezető kamion Svédország
Einride önvezető kamion Svédország
Einride önvezető kamion Svédország
Einride önvezető kamion Svédország
Einride önvezető kamion Svédország
Einride önvezető kamion Svédország
Einride önvezető kamion Svédország
Einride önvezető kamion Svédország
Einride önvezető kamion Svédország
Einride önvezető kamion Svédország
Einride önvezető kamion Svédország
Einride önvezető kamion Svédország
Einride önvezető kamion Svédország
Einride önvezető kamion Svédország
Einride önvezető kamion Svédország
Einride önvezető kamion Svédország

A Schenker mellett az Einride rendelést kapott a német diszkontóriás Lidltől, a svéd szállítmányozási vállalattól, a Svenska-tól, és további öt nagy cégtől is.

A tervek szerint 2020 végére 200 járművük áll forgalomba.

Az áruszállítók folyamatos nyomás alatt vannak, hogy csökkentsék a szállítási időt, fogják vissza emissziójukat, miközben a fogyatkozó sofőrszám jelentette kihívással is szembe kell nézniük. A Schenker vezetője, Jochen Thewes szerint a T-Pod az ideális megoldás számukra, aminek kifejlesztését két szektor, a digitalizáció és az elektromos meghajtás hatalmas fejlődése tette lehetővé.

A T-Pod a jelenlegi második legmagasabb, 4-es besorolást kapott az önvezető járművek között (a fokozatok között főként az adja meg a különbséget, milyen mértékű emberi beavatkozást enged meg a rendszer). Az Nvidia speciális platformját használja valós idejű vizuális adatfeldolgozásra.

A rendszer olyan kifinomult, hogy egy operátor akár kilométerekről is képes felügyelni tíz ilyen járművet.

A teherautók egyelőre rövid utakat tesznek meg, Jonkoping város ipari területén áthaladva, csökkentett sebességgel, viszont közúton, éles forgalomban. Az Einride már a további engedélyek beszerzésén dolgozik, és bejelentették amerikai terjeszkedési terveiket is. A cégnél úgy vélik, a zéró kibocsátású elektromos önvezető járműveknek egyre nagyobb piaca lesz az USA.