Évek óta elhagyatva áll a hongkongi nemzetközi repülőtéren egy 350 személy szállítására alkalmas Boeing 767-es. A szélestörzsű, sugárhajtású gép azért kénytelen immár negyedik éve egy hangárban rostokolni, mert üzemeltetője, az addig legnagyobb orosz magán-légitársaságnak számító Transaero 2015-ben csődbe ment. Utolsó repülését ezzel a géppel teljesítette, Moszkvából a szigetállamba, ahol azonnal le is foglalták a légi járművet fedezetként, mivel a vállalat addigra jelentős tartozást halmozott fel repülőtér-használati díjakból.
A repülőteret üzemeltető vállalat most bejelentette, árverésen adnák el a 27 éves gépet.
A kikiáltási ár 800 ezer dollár, és a repülőtérnek csak annyi a kikötése, hogy a győztes ajánlattevőnek legfeljebb három hónapon belül egyben vagy elbontva, de el kell onnan vinnie a magányos jumbót.
Ez egyébként kifejezetten nyomott árat jelent, ahhoz képest, hogy egy új 767-es, felszerelt modellt,
nagyjából 218 millió dollárért (közel 63 milliárd forint) lehet most beszerezni.
Az árverés sikerét azonban befolyásolhatja, hogy a repülőtér igazgatósága szerint a gépnek nincsenek meg a papírjai, így azok a feljegyzések sem, amelyek a korábbi üzemeltetés kapcsán a rajta elvégzett feladatokat dokumentálják. Bár a repülőtér szerint, amikor ott hagyták a Transaero csődjét követően, nem volt vele semmilyen műszaki gond, de az évek óta tartó álldogálás valószínűleg nyomott hagyott állapotán, hiszen közben nem végeztek rajta karbantartást.
Légügyi szakértők szerint a kikiáltási ár egyébként alig magasabb, mint a roncsnak számító gépekért kért árak, amibe minden bizonnyal közrejátszik a papírok hiánya. Ugyanakkor egyesek szerint a szükséges műszaki ellenőrzések után, áruszállítóként újra lehetne engedélyeztetni a gép repülését.