Elárverezik a világ legmagányosabb repülőgépét

Boeing-767 of Transaero airline and Boeing-767 of United Airlines aircraft airplane airlines flights air carrier passemger HORIZONTAL
Le kellett szállnia Londonban, mert több utas rosszul lett (A kép illusztráció)
Vágólapra másolva!
Nyomott áron bocsátják árverése azt a Boeing 767-es utasszállító repülőgépet, amely évek óta magára hagyottan vesztegel a hongkongi repülőtéren – írja az Asia Times.
Vágólapra másolva!

Évek óta elhagyatva áll a hongkongi nemzetközi repülőtéren egy 350 személy szállítására alkalmas Boeing 767-es. A szélestörzsű, sugárhajtású gép azért kénytelen immár negyedik éve egy hangárban rostokolni, mert üzemeltetője, az addig legnagyobb orosz magán-légitársaságnak számító Transaero 2015-ben csődbe ment. Utolsó repülését ezzel a géppel teljesítette, Moszkvából a szigetállamba, ahol azonnal le is foglalták a légi járművet fedezetként, mivel a vállalat addigra jelentős tartozást halmozott fel repülőtér-használati díjakból.

A repülőteret üzemeltető vállalat most bejelentette, árverésen adnák el a 27 éves gépet.

A kikiáltási ár 800 ezer dollár, és a repülőtérnek csak annyi a kikötése, hogy a győztes ajánlattevőnek legfeljebb három hónapon belül egyben vagy elbontva, de el kell onnan vinnie a magányos jumbót.

Ilyen Boeing 767-es áll magányosan Hongkong repülőterén Forrás: AFP/Marina Lisceva

Ez egyébként kifejezetten nyomott árat jelent, ahhoz képest, hogy egy új 767-es, felszerelt modellt,

nagyjából 218 millió dollárért (közel 63 milliárd forint) lehet most beszerezni.

Az árverés sikerét azonban befolyásolhatja, hogy a repülőtér igazgatósága szerint a gépnek nincsenek meg a papírjai, így azok a feljegyzések sem, amelyek a korábbi üzemeltetés kapcsán a rajta elvégzett feladatokat dokumentálják. Bár a repülőtér szerint, amikor ott hagyták a Transaero csődjét követően, nem volt vele semmilyen műszaki gond, de az évek óta tartó álldogálás valószínűleg nyomott hagyott állapotán, hiszen közben nem végeztek rajta karbantartást.

Légügyi szakértők szerint a kikiáltási ár egyébként alig magasabb, mint a roncsnak számító gépekért kért árak, amibe minden bizonnyal közrejátszik a papírok hiánya. Ugyanakkor egyesek szerint a szükséges műszaki ellenőrzések után, áruszállítóként újra lehetne engedélyeztetni a gép repülését.